• Mamma2001

Höst & vinterkläder -enkät

vilka höstskor ska ni köpa?
    vinterskor?
    overall?
    2 delat set?
    vilka handskar rekommen derar ni?
    har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare?
    kanske tom huvor?
    vilka vinterskor ska ni köpa?
    och hur många skor av vinter/höst skor köper ni?
    när börjar ni inhandla allt detta?

ja berätta gärna mera om ni känner för det

Bara för att man är mor behöver man inte vara expert på citronfromage
  • Svar på tråden Höst & vinterkläder -enkät
  • Avelyn

Beklagar alla stavfel.. i föregående inlägg skulle det stå bodde, inte både där i slutet. Jag är så slarvig på att skriva.. hmm

• Cissela

vilka höstskor ska ni köpa? Har ett par lila kavatskor som nog kommer att passa under större delen av hösten. Sedan har vi köpt rådisgympaskor.

overall?Har köpt en från Bamse och tror jag ska köpa en även från pop.

2 delat set? Om jag köper så blir det från polaren och pyret.

vilka handskar rekommen derar ni? Vet ej

har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare? Windstoppermössa från pop men ska även köpa någon tjockare. Hon har även tunna mössor från HM och pop.

kanske tom huvor? Nej

vilka vinterskor ska ni köpa? Vet inte ännu.

och hur många skor av vinter/höst skor köper ni? Minst två par till varje årstid.

när börjar ni inhandla allt detta? Har handlat lite i sommar (fyndat) men kommer att handla mer snart.

• aneka

Höstskor: hon har ett par puma gympaskor sen köper vi kängor från laredoute, suuuuperfina

Vinterskor: ingen aning

Overall: pop el reima har ju fått bra betyg här på FL.....

2delat: nja köper dubbeljacka från pop och använder fleecen där i höst plus täckväst och fodrade byxor från HM

handskar: pop

Mössa: ingen aning, men randig höstmössa från pop

Hur många skor: jag köper ett par rejäla vinter och ett par höstkängor som de ryms tjockstrumpor i (bra som extra på vintern, om man ska ut en sväng bara)

När börja handla: jag började i juli och de flyter väl på nån månad framåt

• snusans mamma

Vi bor i norra norrland så vår klimat är ju lite kallare än söderut men vi har köpt

Vinteroverall: Reima(rean i våras )

Handskar:Rasavil, de liknar Reima

Skor ; Kuoma (stavas?)

Höstskor varmfodrade stövlar och så långt det går gympaskor.

Ev en jacka att ha kortare sträckor.

Hon har även en höst/vår overall från Name it ,Kanonbra!!(ballongmodell, klart att rekomendera )

• Tesie

vilka höstskor ska ni köpa?: Hmm gympaskor, kanske tjockare variant, inge dyra.

Vilka vinterskor ska ni köpa? :Han har ett par begagnade av en kompis kompis, men ska se om jag hittar billiga bra! Tex på Domus

overall?: Linus och Lotta har en fin, eller HM, kanske Coop

2 delat set? : Han har jackor som jag köpte på REA förra året och täckbyxor han ftt av min kompis söner

vilka handskar rekommen derar ni? POP

har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare?: Båda, vi växlar

kanske tom huvor?: NEJ, stryprisk!

och hur många skor av vinter/höst skor köper ni?: Köper ett par, har ett par av min kompis kompis, så 2 par allt som allt

när börjar ni inhandla allt detta?: SNARAST

• Malwa

Jobbar på förskola och tänkte bara bidra med några upplysningar!
    Ngn skriver att deras barn får ha gympaskor till snön kommer, tänk på att de absolut inte håller värmen! ditt barn kommer vara iskall om fötterna.

sen om era barn går på dagis så vill jag passa på att tala om att många av reimas kläder inte får vara i torkskåp, men med många barn och stressad personal kanske de hamnar där ändå! inte så kul med förstörda dyra kläder!

Vill även passa på att säga att overall är oslagbart vid utelek på dagisgården, inga glipor där snön kommer in, se dock till att den är tillräckligt stor för att få plats med mycket kläder under, samt att den går ner ordentligt över stövlarna.

• snart tre

Malwa. Tack för tipsen. Vill bara påpeka att Reimas overall inte den enda som inte får vara i torkskåp. För POP:s gäller samma sak. Enligt min syster som är förskolelärare vet personalen att Reima- och POP-overallerna INTE ska in i torkskåpen. Men det klart - helt 100 kan man ju aldrig vara. Fast jag har satsat på en POP i alla fall eftersom de är erkänt bra.

• Tesie

Malwa, fodrade gymnastikskor fungerar alldeles utmärkt! Iallafall på min son!

• Den mysiga

vilka höstskor ska ni köpa? Har redan ett par vanliga skor kavat är märket. När de blir för små köps nya

vinterskor? Väntar litet med att köpa sånt eftersom storleken kan förändras och man hinner än.

overall? Jag har fått rekommenderat att köpa 3 st av svärmor ett ombyte på dagis och ett ombyte hemma. Någon overall i Reima tec och kanske de 2 andra i bävernylon.

2 delat set? Kanske på höstjacka o byxa.

vilka handskar rekommen derar ni? Jag har köpt 2 vanliga handskar från H%M
    har ni typ bävernylonsmössor lr tunnare? Jag kommer nog köpa 2 vanliga mössor tjockare i stickat material

kanske tom huvor? huvor??

vilka vinterskor ska ni köpa?
    Något mera vattentätt
    och hur många skor av vinter/höst skor köper ni? Öh få se 3 par ett för ombyte dagis och ett för ombyte hemma kanske samt stövlar oj då va

• Avelyn

I stället för att köpa med gympisar tills sön kommer kör vi när det blir kallare oftast med allväderstövlar eller tar fram vinterkängorna innan snön kommer. Behöver ju inte vara snö för att använda dem Några speciella skor att ha innan snön kommer köper inte jag..

• Den mysiga

Har man en extraoverall så behöver väl inte tex pops eller reima overallen hamna i torkskåpet? Dagis personalen slipper ju torka overallen då de har en extra?

Svar på tråden Höst & vinterkläder -enkät