Vilken skötväska har ni?
Vad har ni valt för skötväska?
Är ni nöjda med den?
Varför? / Varför inte?
Vad har ni valt för skötväska?
Är ni nöjda med den?
Varför? / Varför inte?
Jag har oxå den röda från Polarn och pyret, den är suuper mkt bättre än de jag haft innan!!
Nu finns insidan av väskan i galleriet. De vita facken i väskan går att ta bort! En vällingflaskhållare tillhör oxå men den ahr jag plockat av!
Vad kostar polarns skötväska?
595:- tror jag att jag gav för min (den svarta).
vi har en i blå manchester tyg, Baby Björn från 70-talet. Funkar jätte bra, dock ingen axelrem, det är ett litet minus...
Måste bara fråga då jag funderat på det länge... En skötväska som har en lös skötbädd i, hur är den en skötväska? Är det inte en vanlig väska med en skötbädd? Jag trodde att det var något fiffigt med att rulla ut väskan till en bädd eller liknande som gjorde att det blev en skötväska men så verkar inte vara fallet. Min plan är att skaffa en rymlig "vanlig" väska som är billigare än vad jag hittills sett på skötväskefronten.
Det som t ex OiOi har är en lös skötbädd, samt flaskvärmare och plastnecessär. Liknande har andra märken också. Förutom det är också skötväskorna ofta konstruerade för att vara lätta att rengöra inuti, skötbäddarna likaså. Vanliga handdukar som skötbädd måste ju t ex in i maskin.
Vissa skötväskor har ju också inbyggda skötbäddar. T ex gr8x Traveller deluxe. Den tycker jag är helt suverän. Hela den väskan kan slängas in i maskin!
Gemensamt för många skötväskor är även att dom lätt kan hängas över handdtaget på barnvagnen, en del har dessutom "tillägget" att de kan bäras som ryggväskor (när man inte har vagn och båda händerna upptagna, så är det väldigt bra).
Flera skötväskor har dessutom många små fack, fler än vanliga väskor. Vilket är bra för att hålla iordning på allt som ska med i en skötväska. Det är tradigt att behöva rota runt i en väska när man står och byter på annan plats och snabbt vill bli klar.
Vidare är facken ofta storleksmässigt utformade för blöjor, flaskor, salvor osv osv.
Så jag föredrar en sköätväska, den mest praktiska jag hittills stött på är just gr8x traveller deluxe, men de snyggaste ja det finns flera
talvi: Jag har tolkat det som att skötväska innebär "det man behöver för att sköta barnet". Att byta på en något slags utfällbar väska skulle bli himla jobbigt i längden, var gör man då av flaskor och burkar och sådant som måste stå upp under tiden?
Mitt tips som oerhört erfaren mamma ( !!) med mjuk väska är att köpa en skötväska eller vanlig väska, men som är HÅRD och har ordentliga fack där saker och ting kan stå upp. Vi köpte Brios som hörde till vagnen och den är ju totalt värdelös och ohemult dyr för det man får och dessutom fick jag förstärka sömmen i axelremmen ganska omgående! Ska ut och leta ny nu till nästa bebis!
Saselana: Ska kolla in den du pratar om genast!
En skiphop har jag! Jättebra med en massa olika fack, å helt otroligt snygg!
Jag köpte Everest skötväska igår på Stadium. Den kostade 299,-. Ser mer eller mindre ut som en vanlig axelväska/bag i svart och grått. Har ju ingen bebis än så om den är praktisk är bara att vänta och se Men den såg bra ut till ett rimligt pris.