Inlägg från: Tintomara |Visa alla inlägg
  • Tintomara

Unisex kläder för barn-tråd

Nu har jag varit inne och "tjuvläst" så många gånger i denna tråden att jag måste titta in och säga Hej och tacka för alla bra tips på bra kläder! Blev totalt förälskad i kläderna på poshbaby.com och sitter nu och planerar att sy lite själv igen.

Har en pojke och en flicka. Pojken gillar (som tur är ) klara, glada färger, han är däremot så gammal att han nu reagerar mot allt som ev kan tolkas som flickigt. Det vill han inte ha på sig. Mycket randigt blir det här. Gärna rött, orange och brunt.

Flickan får ju ärva en del av storebror så hon går nog lika ofta i blått som rött. Och killjeansen sitter bättre på henne än den smala modellen med utsvängda ben. Men ska inte sticka under stol med att hon har en del riktigt tjejiga kläder också. Hon har nog mer flickiga kläder än storebror har grabbiga kläder.

• Tintomara

Vilken tuff tröja! Var kommer den ifrån?

• Tintomara

Det var någon som pratade om kläder på Lindex som skulle vara lite unisex. Vad var det för något - FIX kanske? Var inne en runda för att leta efter byxor till Sarah, men ALLT var lila, rosa och rött. Hon är inte så fin i tuggummirosa så det blev inget den här gången.

• Tintomara

Sudd: Tack för tipset förresten!

• Tintomara

Ok, får kanske gå till en annan Lindex affär. Det kan ha varit utplockat eftersom de har bra erbjudande på barnkläderna just nu.

• Tintomara

capybara: Ja, det var lite irriterande att regnkläder i grönt inte fanns att köpa ännu. Jag gick faktiskt till Kappahl och köpte en röd/blå jacka och ett par röda byxor till sonen! Det blev fint det med Fast det gröna setet var härligare i färgen!

• Tintomara

Och eftersom jag också tycker hemskt mycket om ränder Flört så kan jag tipsa om Exits kläder till de lite större barnen. De finns i en hel del olika affärer, vi handlade i Varberg idag. Där fanns i alla fall randiga tröjor i rosa/gråsvart, turkosblå/grön, röd/militärgrön och gul/grå. Jättefina och lika bra till både kille som tjej, stl 92 - 128 tror jag. De hade också fina jeans som var fodrade, något som jag tycker kan vara svårt att hitta.

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Tintomara

Jag är lite tveksam när det gäller strumpbyxor. Inte för att jag inte tycker både tjejer och killar kan ha det utan för att jag minns själv hur jäkla obekvämt det kunde vara när de korvade sig och liksom hängde i grenen. Sen tycker jag att barnen halkar runt i dem så jag föredrar själv långkallingar och strumpor med "broms"

• Tintomara

Bonanza: Ja, men då fungerar det säkert bra! Då behöver man inte fundera på halket i alla fall! :_)

• Tintomara

Jag vet inte om det är så Unisex, men jag har köpt didrikssons overaller till bägge barnen. Dock är det en strykande åtgång på dem så man måste skynda ut och köpa dem!

Svar på tråden Unisex kläder för barn-tråd