Unisex kläder för barn-tråd
Jag tycker HM har rätt många snygga plagg som är neutrala. Lindex också ibland. Men det är nog bara upp till 1-1.5 år? Man får såklart leta lite, men vi har hittat många snygga kläder! ![]()
Jag tycker HM har rätt många snygga plagg som är neutrala. Lindex också ibland. Men det är nog bara upp till 1-1.5 år? Man får såklart leta lite, men vi har hittat många snygga kläder! ![]()
fröken Anna - jag köper bara kläder jag tycker är fina. Men min son har massa blommigt, rosa, hjärtan osv osv. Jag gillar sånt. Däremot avskyr jag stora fula tryck med grävskopor. Så en ev. dotter lär ju få liknande kläder som sonen, som kanske är typiskt flickiga. ![]()
ladyline - ja, egentligen. Jag tycker att Katvig och Molo har underbara exempel på unisexkläder!
Men som sagt, svindyrt!
"Check me" står det på min sons regnkläder...
Jag blir varje gång så irriterad: varför kan man inte ha kläderna antingen helt enligt storlek, eller helt enligt sort. Typ alla byxor på ett ställe, eller alla 86:or på ett ställe! Nu måste man ju ränna fram och tillbaka hela tiden när man ska leta kläder.
Skrattmås -
Jag har faktiskt tänkt köpa lite tjockare strumpbyxor och tröjor i lite större storlekar, så att de är lite längre, till min son. Tror ni han blir mobbad då?
Jag tycker att det verkar så praktiskt med strumbyxor och långtröja - går att ha under varmare kläder, enkla att leka i...
Gäspan - jo jäklar, det gjorde de ju!
Finns det färgglada långkalsånger då? *tvivlar* ![]()
Åh, var inne på Lindex och shoppade idag. 6 plagg för 250 kr, och då var det byxor med i det också.
De hade faktiskt riktigt snygga, neutrala kläder.
Jag känner att Noah har sjukt mycket randiga kläder. Men antingen är ju kläderna
- enfärgade = sjukt fult
- stora blaffiga tryck = sjukt fult
- volangfyllda och fulla av spets = sjukt fult
Så då finns bara ränder kvar. Och ja, det är ju fint! ![]()
Mina randiga inköp idag var:
svart/rött
blått/turkosblått
rött/rosa
Däremot gillar jag inte ränder som:
mörkgrönt/svart
grönt/orange
brunt/grönt
osv. Alltså sådär typiskt pojkigt. Jag blir helt deprimerad av sånt.
(Om ni inte redan listat ut det så lyser min son som en färgklick allt som oftast) ![]()
Det blir lite långt för ett par strumbyxor! ![]()
Tintomara - min unge kryper bara än så länge.
Sen får vi se hur det fungerar.