Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

Unisex kläder för barn-tråd

Jag tycker HM har rätt många snygga plagg som är neutrala. Lindex också ibland. Men det är nog bara upp till 1-1.5 år? Man får såklart leta lite, men vi har hittat många snygga kläder!

Above all things I believe in love
  • Bonanza

fröken Anna - jag köper bara kläder jag tycker är fina. Men min son har massa blommigt, rosa, hjärtan osv osv. Jag gillar sånt. Däremot avskyr jag stora fula tryck med grävskopor. Så en ev. dotter lär ju få liknande kläder som sonen, som kanske är typiskt flickiga.

• Bonanza

ladyline - ja, egentligen. Jag tycker att Katvig och Molo har underbara exempel på unisexkläder! Men som sagt, svindyrt!

• Bonanza

"Check me" står det på min sons regnkläder...

Jag blir varje gång så irriterad: varför kan man inte ha kläderna antingen helt enligt storlek, eller helt enligt sort. Typ alla byxor på ett ställe, eller alla 86:or på ett ställe! Nu måste man ju ränna fram och tillbaka hela tiden när man ska leta kläder.

• Bonanza

Skrattmås -

Jag har faktiskt tänkt köpa lite tjockare strumpbyxor och tröjor i lite större storlekar, så att de är lite längre, till min son. Tror ni han blir mobbad då? Jag tycker att det verkar så praktiskt med strumbyxor och långtröja - går att ha under varmare kläder, enkla att leka i...

• Bonanza

Gäspan - jo jäklar, det gjorde de ju! Finns det färgglada långkalsånger då? *tvivlar*

• Bonanza

Åh, var inne på Lindex och shoppade idag. 6 plagg för 250 kr, och då var det byxor med i det också. De hade faktiskt riktigt snygga, neutrala kläder.

Jag känner att Noah har sjukt mycket randiga kläder. Men antingen är ju kläderna
    - enfärgade = sjukt fult
    - stora blaffiga tryck = sjukt fult
    - volangfyllda och fulla av spets = sjukt fult

Så då finns bara ränder kvar. Och ja, det är ju fint!

Ballerinas can fart too
  • Bonanza

Mina randiga inköp idag var:

svart/rött
    blått/turkosblått
    rött/rosa

Däremot gillar jag inte ränder som:

mörkgrönt/svart
    grönt/orange
    brunt/grönt

osv. Alltså sådär typiskt pojkigt. Jag blir helt deprimerad av sånt.

(Om ni inte redan listat ut det så lyser min son som en färgklick allt som oftast)

Ballerinas can fart too
  • Bonanza
    Beckah82 skrev 2006-08-26 16:50:02 följande:
    Bonanza: tror du hade gillat tröjan jag hittade till Victor då:www.tradera.com/auction/auction.aspxHan blev kanonfin i den, en riktig färgklick. Färgerna var ännu starkare i verkligheten så det var en glad överraskning när tröjan kom med posten. ♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
    En sån har Noah, från Po.p
    Alltså, rosa och gul. Jättefin är den, och alldeles för stor, så det blir som en klänning.

Apropå kläder, så letade jag strumpbyxor till N idag. Men jag hittade inga, några som vet vart det kan finnas? Gärna på billigare affärer än HM. Stl 80 ska det vara.
    Ballerinas can fart too
  • Bonanza
    tootikki skrev 2006-08-26 16:58:29 följande:
    bonanzajag köpte strumpbyxor på mega i örebro till min kille idag. där fanns det en del storlekar att välja på och det var inte dyrt heller.
    Nej men vad bra! Då ska jag ta och åka dit någon dag! Tack för tipset.
    Ballerinas can fart too
  • Bonanza
    tootikki skrev 2006-08-26 17:00:44 följande:
    bonanza, visst bodde du i örebro? :)
    Ja, precis!
    Ballerinas can fart too
  • Bonanza

Tintomara - min unge kryper bara än så länge. Sen får vi se hur det fungerar.

Ballerinas can fart too
Svar på tråden Unisex kläder för barn-tråd