• Anonym

jag läcker bajs

Testa att äta Dofilus fil. Brukar funka för mej när magen spårar ur.

• Anonym

Vad menar du, att du inte hinner till toan utan det kommer i trosorna? har du normal avföring eller har du diarre? beror det på att du torkar dig "dåligt efter nr 2" så att det blir spår i trosorna? jag kan ibland få så kallade "bromsspår" om man har lite kladdig avföring, man kan ju hålla på och torka hur länge som helst och det blir ändå inte bra.

Av järntabletter brukar man snarare blir förstoppad än lös i magen.

Om du är gravid så blir det ju ett väldigt tryck på hela underlivet på ändtarmen oxå.

• Anonym

Har du ont i baken, du har inte heomrojjder? Är det riktigt mkt som ligger i trosorna? eller bara lite spår?

jag försöker hjälpa dig, det måste vara jättejobbigt!

Jag är inte gravid men jag kan ha svårt att bli ren ibland också, man torkar sig skinnflådd liksom.

• Anonym

men gud, hur kan man äta 3,5 kg melon på en dag?!? provat att äta vanlig mat eller? *LOL*

• Anonym

Känner igen "spåren" och är som du gravid och äter järntabletter. Det går lite upp och ner, men det hjälper att äta bra och dricka mycket vatten för att hålla magen i ordning. Jag är inte lika bekymrad som du, även om det känns ofräscht ibland, men då smiter jag iväg och byter underkläder... Brukar också torka med lite fuktat papper när jag gjort nr 2, det blir lite renare då...

Tro mig, det ÄR värt det - och det är inte hela världen. Det går ju över när du fått er lilla bebis och då har du glömt alltihop! Kram!

• Anonym

Jag har jämt så och har inte crohns utan IBS förstoppning. Vilket betyder att har man gått på toa väldigt mkt och varit hård blir man typ "förslappad" vilket gör att det blir lite läkage.

• Anonym

Under graviditeten produceras ju hormonen relaxin som gör alla vävnader och ledband etc mera slappa. Jag tror att en del av inkontinensproblemen under graviditeten kan bero på relaxinet.

Svar på tråden jag läcker bajs