• majamia1

11 månader och väldigt orolig sömn, fler?

Hej
    Vår lille Samuel har börjat strula rejält med sömnen nu på sistonde. Förr gav vi honom en flaska välling vid 19-20 och sen somnade han i vår famn och sen vi la ner honom i hans egen säng där han sov gott. Ibland fick vi ge honom nappen och vissa nätter en flaska välling extra nu när det varit varmt, eftersom han inte haft någon större matlust i värmen. Annars har han gått upp sådär mellan 06-07 vilket varit otroligt bra tycker vi.

Nu vill han absolut ligga brevid oss i vår säng och somna och han ska hålla i våra öron, det tar längre tid än innan och skulle vi lägga honom i hans egen säng gallskriker han. Han har även börjat vakna på natten och vara helt otröstlig. Han vill inte ha mat utan är bara jätteledsen. Jag fundrar på om det är mardrömmar.

Han är otroligt aktiv och är igång hela dagarna och sover oftast bara middag 1 gång per dag ca 1 1/2 timme.

Tänkte bara höra hur ni andra har det med era små 11 månaders bebisar.

/Marie

• Svar på tråden 11 månader och väldigt orolig sömn, fler?
  • majamia1

ja det hör nog till åldern, men skönt att det är fler i samma situation. Detta är ju vårt fjärde barn och man glömer ganska fort hur det var sist (9år) är ju ganska lång tid emellan

När han var 6 månader hade han 8 tänder men det är kanske är fler på gång nu. Han kryper väldigt fort och klättrar och går ut med allt så han kan borde sova gott efter allt slit. Han har även 3 stora syskon som glatt hejar på honom.

Vi hoppas bara att det vänder snabbt, han blir inte riktigt nöjd även om han ligger hos oss. men han får ligga hos oss i alla fall.
    Mamma och pappa börjar också bli trötta

• majamia1

Tack för alla svar! Skönt att vi alla har det ganska lika. Jag har ju tre stora barn och dom får man tjata på för att de ska stiga upp så det blir bättre
    Jag hoppas bara att det blir bättre när jag börjar lämna honom till dagmamman för jag är ofta själv då min man reser enhel del, och då gäller det att vara utvilad för att fixa jobb och allt annat runt om!
    Lycka till alla! Vi får sova när vi blir gamla

Svar på tråden 11 månader och väldigt orolig sömn, fler?