Inlägg från: Elis är min kärlek |Visa alla inlägg
  • Elis är min kärlek

Bidrag till möbler

Nej vad sjutton. Skulle aldrig falla mig in heller och be sociala om hjälp med möbelinhandling!!! När jag separerade med mitt ex så fick jag med mig en soffa och lite småprylar. Jag fick vänta tills jag hade råd och då köpte jag lite secondhand osv. Under tiden så sov jag faktiskt på soffan och det var väl sådär roligt men det gick. Ska väl tillägga att jag också pluggade under den tiden. Men det är klart, man gör väl som man vill men jag hoppas att sociala fattar bättre och ger pengarna till dom som verkligen behöver dom, till tex mat!

• Elis är min kärlek

TS: Förlåt, missade att du hade barn. Då är saken en annan. Men hur det än är så klarar man sig på mindre än vad man tror.

• Elis är min kärlek

Demonia: Vad är det för fel på att fråga sin mamma och pappa om pengar när pengarna är slut när man sedan betalar tillbaka??? Det är väl mycket bättre än att få bidrag från sociala. Jag lägger inga värderingar i det, om folk verkligen inte har något annat val än att få hjälp av sociala. Däremot stör jag ihjäl mig på folk som tycker att det ju bara är att ringa och be om bidrag så fort det passar. Man ska inte utnyttja systemet för då kommer snart inte systemet att fungera varken för dig eller mig när det verkligen skiter sig!

• Elis är min kärlek

Demonia: Var allt det skrivet till mig eller??????

Svar på tråden Bidrag till möbler