• Anonym (Lämnad)

Bidrag till möbler

Någon som vet hur det fungerar när man har separerat och inte har råd att köpa möbler, vi ska dela på dem vi har men det kommer ändå bli att man måste köpa vissa saker... kan man få bidrag eller får man stå för allt själv???

Jag har inga pengar alls och ska studera nu så det jag inte tar med mig, kan jag inte köpa själv

• Svar på tråden Bidrag till möbler
  • Julia77

Kolla med socialen dom kan säkert hjälpa till!
    Kram och lycka till Linda

• Anonym (skatte-bet)

Skulle inte falla mig in att be om nya möbler på skattebetalarnas bekostnad! Du får väl klara dig med lite mindre. Köpa på loppis eller tigga av släkt och bekanta.

• Anonym (Lämnad)

Snälla

Jag har jobbat och betalat in skatt hela mitt liv, studerar just nu men kommer att få jobb direkt jag är färdig med skolan och börja betala in massa skatt

Så så tänker inte jag, jag har betalat in så mycket redan så nu kan jag verkligen ta ut det som jag behöver....

Det är rätt tråkigt på denna sidan då det finns så många som hoppas på andra och inte vågar det stå för vem de är heller

• Anonym (Lämnad)

Skulle vara roligt om du skatte- bet skulle bo i ett hem utan alla möbler du skulle behöva

• Anonym (skatte-bet)

Nej, det vore verkligen inte kul. Men det finns mycket i mitt och andras liv som inte alltid är så kul. Man måste inte ropa på socbidrag så fort något känns mindre roligt...

• Hemligtjej24

Strunta i dom fega anonyma som hoppar på dig TS. Ta kontakt med soc,finns även bidrga man kan söka. Om du vill kan jag ta reda på vart för min syrra gjorde det en gång? var typ nån fond man söker av..

• Anonym (Lämnad)

Nej och det tänker jag inte göra heller... men för att få en bra tillvaro för mig och min son så tänker jag ta dem bidragen jag kan få... du har kanske inte barn så då tänker man inte så

Om man bara vill klaga på andra så behöver man inte skriva några inlägg

• Dessie

Anonym (skatte-bet): säger du likadant till de gravida/de som nyss fått barn och "tigger" skattebetalarnas pengar hos soc för att kunna köpa spjälsäng, vagn, mm? För det är ju samma sak, eller hur?

• Elis är min kärlek

Nej vad sjutton. Skulle aldrig falla mig in heller och be sociala om hjälp med möbelinhandling!!! När jag separerade med mitt ex så fick jag med mig en soffa och lite småprylar. Jag fick vänta tills jag hade råd och då köpte jag lite secondhand osv. Under tiden så sov jag faktiskt på soffan och det var väl sådär roligt men det gick. Ska väl tillägga att jag också pluggade under den tiden. Men det är klart, man gör väl som man vill men jag hoppas att sociala fattar bättre och ger pengarna till dom som verkligen behöver dom, till tex mat!

• Anonym (Lämnad)

Hemligtjej24 det vore jätte snällt...

Svar på tråden Bidrag till möbler