Inlägg från: Mamma till Philip Nova Elliot |Visa alla inlägg
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Kan man byta vårdcentral?

Jag försökte gå med min son till min vårdcentral där jag bor men då sa de att jag fick vända mig till den där sonen var skriven, dvs hos sin pappa! Man ska gå till den man tillhör. Vilket verkligen är dåligt om det är akut lr inte tivs. Men det hade att göra med att varje vårdcentral har sitt antal människor som de tar emot i varje stadsdel lr nåt. så det inte ska bli fullt. Privat kan man ju alltid gå.

hehe nä flytta e lite att ta i jag flyttade sonen till min adress så kan jag gå med honom iaf vad konstigt när jag ser de andra svaren att man kan lista sig var man vill. så sa hon INTE till mig! kanske e såna regler här i Malmö. Iaf...hoppas du löser det och att du kommer trivas på din nya. kram

Magda84: Tack ja de ska jag göra! tror oxå hon sa så för att det var köer, det verkar ju verkligen så. Fel av henne! Inte för att jag inte trivs med min vårdcenral men då när jag behövde hjälp med min son var han inte skriven här utan på en vårdcentral på andra sidan stan vilket gjorde att man blev LITE trött på dom. Slutade med att vi satt på barnakuten 6 timmar istället, dom e snälla

Svar på tråden Kan man byta vårdcentral?