Inlägg från: smultronbubbla |Visa alla inlägg
  • smultronbubbla

Kan man byta vårdcentral?

Trivs inte med min.
    Om man kan, måste man uppge skäl till gamla eller nya vårdcentralen?
    Det enda som är bra med vårdcentralen jag är i nu, är att de man pratar med när man ringer, alltid är kanontrevliga!

• Svar på tråden Kan man byta vårdcentral?
  • smultronbubbla

Philips mamma

Ja, det var verkligen konstigt!
    Fast jag förstår ju syftet, det kan ju bli för fullt. AFst om alla fick välja, kanske det skulle fördelas, eller nej, då skulle alla vilja ha denn som är superbra
    Jag får väl flytta då, haha.
    Nej, men det är irriterande, för det är nästan lika långt till den som jag vill byta till, som det är till min nyvarande.
    Jo, man kan visserligen gå privat, men fy vad dyrt

• smultronbubbla

Philips mamma

Ja, det var verkligen konstigt!
    Fast jag förstår ju syftet, det kan ju bli för fullt. AFst om alla fick välja, kanske det skulle fördelas, eller nej, då skulle alla vilja ha den som är superbra
    Jag får väl flytta då, haha.
    Nej, men det är irriterande, för det är nästan lika långt till den som jag vill byta till, som det är till min nyvarande.
    Jo, man kan visserligen gå privat, men fy vad dyrt

• smultronbubbla

Men hjälp vad segt detta är!

Skulle ändra en stavning och trodde inte att det andra skickades, men tydligen...

Babycham

Är det sant?!
    Måste man uppge skäl eller är det bara att gå in dit och skriva in sig?

• smultronbubbla

Hittade detta också.

"På vårdcentralen
    Du har enligt häslo- och sjukvårdslagen rätt att få en fast läkarkontakt inom primärvården var du vill i hela landstinget. Du har rätt att söka vård på vårdcentraler i hela landstinget och även på vårdcentraler i övriga landet."

• smultronbubbla

Philips mamma

Tack
    Kram!

Är lite nervös att jag inte ska trivas på den nya heller, vad jobbigt det skulle bli då...

• smultronbubbla

pejgan

Ojdå, hur lång väntetid kan det röra sig om då? Veckor, månader, ett år(!)?

• smultronbubbla

Cassiss

Haha, nej då vill man nog inte gå dit!

• smultronbubbla

Ringde nu och man undrar ju om hon var sommarjobbare. Lät gansla slapp. Presentererade mig och hon sa inte ens "hej" och så, menmen...
    Eftersomd enna VC har ett rykte om sig att vara väldigt bra (enligt min mormor, som är listad där, som bor fyra minuters gångväg från mig) var det flera hundra i kö. Kön var antagligen på flera år Jag har i alla fall ställt mig i den...

Svar på tråden Kan man byta vårdcentral?