• Glass

Är det någon som har ont i huvudet ofta?

Jag har ont i huvudet nästan varje dag, mer eller mindre. så har det varit under hela mitt vuxna liv, men det är rätt tråkigt och jobbigt.
    Är det någon mer som har det så eller haft det så?
    Hur blir man av med det?

Har varit hos doktorer som säger att det inte är något fel, men något är ju fel.

• Svar på tråden Är det någon som har ont i huvudet ofta?
  • Heidi1

Glass såg att du bor utanför gbg..om du vill kan du få nr till homopaten jag har blivit tipsad om

• Raketnos

En sak till. Kan det vara så att du är konstant spänd i kroppen? Sån spänning som du är så van med så att du inte riktigt märker den? Äsch, jag vet inte hur jag ska formulera mig, men jag hoppas du fattar vad jag menar Kanske kan avslappningsövningar hjälpa? Jag har själv testat såna. De hjälpte inte mig, men de verkar fungera för andra.

• Glass

Bettet tror jag inte det är, jag vaknar sällan med huvudvärk.

Homeopaten skulle jag kunna testa, men jag har väldigt svårt att tro på just homeopati om jag ska vara helt ärlig.

Avslappning kan vara en grej. Jag har aningen mindre ont i huvudet då jag har varit duktig och tränat reelbundet och lagom mycket, men jag är ju sällan så duktig

Äter jag inte så får jag ont direkt, det har jag insett, så jag äter knstant

Sover jag för lite så får jag ont på eftermiddagen och sover jag mitt på dagen så vaknar jag med huvudvärk, så de spelar roll. däremot så är det ingen skillnad om jag sover länge på dagen eller går upp "i tid".

Napratat har jag tänkt på, men som du skrev, det kostar ju en slant.

• Raketnos

Jag skrev lite luddigt såg jag. Jag menade att när jag har reglerat sömnen och stiger upp samma tid varje dag ELLER håller mig till 7-8 timmar så brukar jag slippa huvudvärken. Jag är en sån som kan sova 12-13 timmar om jag inte ställer klockan. Sedan får jag oftast huvudvärk om jag sover längre än till kl 13, det fick jag inte som yngre så jag kanske börjar bli gammal Men jag har märkt att när jag går i skolan och går upp vid 9-tiden och håller den tiden varje dag så brukar det bli bättre. Sova för lite är förresten också sånt som ger mig huvudvärk.

Träning är förresten jättebra! Glömde skriva det. Så kämpa på med träningen! Eller om du inte vill träna så kan du ju testa att promenera regelbundet. Det har också hjälpt en del för mig.

• Glass

Raketnos, jag tror inte att det fungerar med sovvanorna. När jag har det väldigt regelbundet, typ skoldagar, så sover jag 8 timmar och får ändå ont. Sover jag mindre får jag ont tidigare på dagen och sover jag mer är det ingen skillnad. 

Promenader hjälper inte, men stavning kan göra det bättre. Jag tror att det är för att man rör axlarna så mycket mer då. 
    Jag ska kämpa vidare med träningen, om inte annat så behövs det ju för vikten också.  

• Raketnos

Nej, vad som funkar verkar vara väldigt olika för alla. Tråkigt att du inte har hittat något bra som funkar än.
    Stavar låter bra. Jag funderar själv på att köpa det, får se om det kanske blir ännu bättre av det då

• Sarah 28

Har också huvudvärk nästan varje dag. Först trodde jag att det var migrän, men jag tror nu att det kan vara spänningshuvudvärk också. Tänker vänta tills jag ammat klart få se om det blir bättre, annars går jag till läkaren. Kanske behöver någon form av sjukgymnastik eller avslappningsövningar.

• Southern Belle

Sarah28 - Amning ger ofta stelhet i nacke och axlar vilket kan ge huvudvärk. Inte helt ovanligt att ammande mammor behöver sjukgymnastik!

Borde lyssna på mitt eget råd...! Har nämligen samma problem...

• fröken Anna

Lider med dig. Har samma problem. Ont i huvudet varje dag. Alla kommer med tips och funderingar på vad det kan vara men inget hjälper egentligen. Äter en hel del värktabletter (receptfria) tyvärr, vet att man kan bli/blir beroende. Men vad gör man? orkar inte ha huvudvärk hela tiden.

Blev tipsad om att träna med vibrationsplatta. Har inte provat än men är hopfull. De har en på ett gym i min stad, kostar 700kr /10ggr. Vet inte om du hört talas om det. Men man ska tydligen stå på en vibrerande platta och göra olika rörelser utefter ett schema som utformas individuellt. Har hört att det gett bra hjälp till personer med wiplasch skador, nackvärk och kronisk huvudvärk... En del sjukgymnaster använder den.

Värt att prova i alla fall. Är villig att prova allt.

• piixelslyna

Här är en till med ständig huvudvärk. Har varit till läkare, men de säger att allt är bara bra.

Stress är det nog inte heller, jag kan liksom någon annan sa, vara ledig i flera veckor och göra i princip ingenting med har fortfarande huvudvärk.

Ipren, Alvedon, Curadon eller några sådana tabletter hjälper inte alls. Jag har testat de nya Eeze som har kommit, de funkar ibland.

Jag somnar med huvudvärk, vaknar med huvudvärk och har huvudvärk hela dagen. Det är inget kul liv alls.

Vet faktiskt inte vad jag ska göra nu.

Svar på tråden Är det någon som har ont i huvudet ofta?