Katrinplommon effekt!!
Hej.
Jag skall testa o äta katrinplommon för att försöka få bukt på min mage.
Fiber bröd, Bran Flakes osv hjälper inte...
Hur många om dagen skall jag äta?
Vid vilka tidpunkter är bäst?
Tack för hjälpen!!
Hej.
Jag skall testa o äta katrinplommon för att försöka få bukt på min mage.
Fiber bröd, Bran Flakes osv hjälper inte...
Hur många om dagen skall jag äta?
Vid vilka tidpunkter är bäst?
Tack för hjälpen!!
Testa dig fram litegrann.
Ta två till frukost... två på lunchen och två till kvällen.
Inte mer.. då tror jag du skiter på dig
Jag skulle tipsa om sådär 3st ungefär 3 ggr/dag.
Typ frukost, lunch och middag.
Du kan testa katrinplommonjos också.
Käka päron.
Undvika morötter.
Äta krossat linfrö. (perfekt med 1 tsk på filen eller i gröten.)
DRICK DRICK DRICK
Undvik kaffe, te och coca-cola
Lycka till!
Haha, helt insyltad i bebisbajs (oj hur lät det *s*) tänkte jag såklart på katrinplommonpuré! Och det har funket utmärkt på Alvins mage, ja vi har bara testat en gång, men i alla fall, det funkade!
Kan tillägga att det har ingen som helst effekt på varken mig eller Sigrid, så ge inte upp hoppet om det inte funkar.
Du kan även prova torkade aprikoser.
....och så tryckte jag för snabbt.....
Ha för vana att drick lika många dl vatten som du äter plommon eller aprikoser.
Då ger det bäst effekt och då mår du bäst också.
Det är inte skönt med bara "effekt"...du ska ju må bra också.
Katrinplommosjuice funkade för mig när jag hade en släng av förstoppning.
Jag drack ganska mycket upnder en dag och det sattefart på magen kan jag säga. Jagskulle gissa på att ett glas om dagen skulle göra susen.
/Xera
när min mage la ner totalt efter förlossningen så köpte jag dupholac (eller hur det stavs) på apoteket. jag tog det en gång och sen har magen funkat alldeles utmärkt... lycka till!!!
Åh Tack alla för era svar!!
Har haft hård mage sen jag testade positivt o lilltösen är 5½mån så det är ju ett tag...
Ska testa 2-3 k-plommon, 3 ggr dagligen så får jag hoppas på effekt.
Annars hör jag av mig så får ni hjälpa mig vidare...
Tack!!
Kram!!
Jennie B: Trodde kaffe vart pådrivande... *önsketänkande* hmm... Men en kopp får jag nog allt ta en då... Annars klara jag mig inte...
Har också hört att kaffe är som gjort för att bli lösare i magen, men inte vet jag. Dricker själv inte kaffe.
3 koppar kaffe och 3 cig bruakde sätta fart på min mage på morgnarna förr om åren
Jag tycker att katrinplommon ger gaser och lite dålig mage.
Nuförtiden stjälper jag i mig en matsked hela linfrön i ett glas vatten istället. Det klickar juste mot tänderna och smakar ingenting. Det fungerar utmärkt, men som alltid när det gäller fibrer är det viktigt att dricka mycket vätska också, annars fungerar fibrera som "stoppkloss" istället!
koka upp ca. 1 dl vatten, lägg i 1- 1 1/2 msk hela linfrö, låt dra en halvtimma ungefär, tills det är svalt. Drick vattnet, fröna kan du äta om du vill men inget måste, det har funkat för mig.
Hej Tjejer!
tack för tipsen med linfröna. Köpte hem en påse för när jag vart gravid. Men tyvärr har jag svårt för att svälja ner linfröna, vilket resulterade i att de kom upp igen. Urk, vart inte gott. Så tyvärr måste jag hålla mig ifrån dem...
O ja, magen blir ganska "fissig" av K-plommonen märker jag...