• Carro

Vad är dina fobier?

Sitter här mitt i natten (nja, det är iof mer morron nu) och är sömnlös..
    Nyfiken av mig som jag är kom jag då på denna lilla fråga..

Vad har ni för några fobier? Konstiga eller mindre konstiga?

Mina är rätt vanliga antar jag, jag avskyr spindlar, är mörkrädd (får alltid för mig att ngn ska dyka upp bakifrån och hoppa på mig) samt jag verkligen hatar att bada där jag inte bottnar!

Fler?

• Svar på tråden Vad är dina fobier?
  • knaasen

Skönt att höra att det är fler med "konstiga" fobier. Har några till, fniss!!
    När någon knakar fingrarna, eller biter på naglarna. Men det jag hatar mest av allt: när någon klipper naglarna med nagelklippare!!!! Min man får göra det när jag inte är hemma, eller med duchen på.

• Dramaonline

Jag har en liten släng av drunkningsskräck. Och avskyr att inte kunna röra armar och ben. Men det är snarare små rädslor än riktiga fobier.

• Aiwendil

Spindlar
    Lider väldigt utav detta då jag får panikångest i närheten av en spindel.
    Ingen vanlig rädsla med andra ord.

Åskan
    Får panik då jag ser att himlen blir mörk och det är kvavt i luften!

Får även riktig ångest om jag känner mig instängd nånstans...*hua*

Sen är det nog lugnt

• Upptagen

Jag har också problem med djupa vatten... tycker det är urläskigt och tror att det farliga sjöodjuret ska dra ner mig i djupet, eller att storgäddan ska bita mig i tån.

Sen har jag en rätt så udda fobi... jag är livrädd, och då menar jag LIVRÄDD för grävlingar! Jag älskar de flesta djur, men grävlingar verkligen avskyr jag. Jag ryser i hela kroppen bara jag ser dem på bild... Det knäppa är att fobin kom fram efter en mardröm om just grävlingar, innan dess hade jag väl respekt, men var inte så himla skraj som nu.

Fötter gillar jag inte heller. Kanske ingen fobi riktigt, men jag tycker inte om att någon annan har nakna fötter i min säng tex. (ja, sambons går ju bra i sängen, och bebisars små söta fötter är helt okej.)

• Alicia05sMamma

spindlar

myror

höga höjder

getingar

fötter *blä, ryser*

• Alices Mamma

Att bli blöt om händerna eller fötterna.
    Jätte opraktiskt...

T ex om jag och min sambo dushar tillsammans och han vill tvätta mitt hår får han göra det innan hans fingrar blir skrovliga. Bläää,....
    Sen vid minsta tecken på skrovlighet hoppar jag ut. Ja just det, hans fötter får absolut inte vidröra mig i blött tillstånd.
    Jag ryser av bara tanken!!!! Huvva!

Jag har massor av konstiga fobier=(

• Upptagen

jäklar, glömde en... sprutor, men bara om de ska tas på mig. Jag kan till och med ge hästar sprutor men i mig får man däremot inte sticka. Jag har iaf blivit rätt så duktig nu, klarade tandläkarbedövning för ett par veckor sen och klarar av sprutor ganska bra med emla. Så det räknas inte som någon riktig fobi längre.

• Indya

de här var en rolig tråd... *ler*

börjar väl radda upp allting här då....

-Myror *skratta inte*
    -fötter
    -När någon håller fast mig och jag inte kan röra mig *hatar*
    -Att bada i havet/sjöar....hatar allt som finns i vattnet *ryser*
    -illa luktande ost *urk* Kanske inte en fobi men *urk*

• Carro

*fniss*
    Tur vi är många som är lite halvtokiga

knaasen;
    Bomull tänkte jag inte på, men jag håller med till fullo!
    Det obehagliga gnisslande ljudet som låter/känns från t ex bomullstussar!
    Det finns även en del andra saker som framkallar ljudet och jag får panik varenda gång!!!

Fötter är inte heller vidare trevligt nä, fuuuula!
    Förstår inte dom som tänder på fötter

Svar på tråden Vad är dina fobier?