Anonym (Rädd) skrev 2006-08-12 14:58:17 följande:
Tack för det bra svaret. Jag vet ju hur löjligt det låter.. jag kan tom skartta åt mig själv. Visst kan jag då alla andra kan!! Plus att jag är super bra med min sambos barn. Alltid älskat barn och de har tyckt om mig en massa Är mest rädd för att försvinna i sömnlösa nätter, skrik, blöjor, spyor och allt annat men jag vet ju, att de flesta inte alls har det SÅ jobbigt som man föreställer sig.Jag längtar så otroligt mycket efter en gemensam framtid med barn tillsammnans med min sambo. Bara så rädd att misslyckas.. att det ska bli något fel på barnet och en massa.Alltid varit lite av ett kontrollfreak. Kanske det som gör det så svårt nu, att släppa taget och kassta sig ut, mot ett det största målet i livet, det största man kan göra.. och ha noll kontroll *livrädd vid tanken*
Förstår det. Men du kan inte misslyckas, ingen är perfekt o det kommer inte alltid vara så lätt men du kommer alltid vara den bästa mamman ditt barn kan få.
Man får liksom ta det som det kommer lite grann (säger jag Göteborgs största kontrollfreak

).
O det där med sömnen det rättar till sig jätte snabbt. Nej min son sover sig inte igenom nätterna ännu men efter 2 månader vakna han bara 1-2 ggr per natt oftast runt 2 o sedan runt 5 o fem är inte ens natten för mig.
Ta det bara lugnt njut av att förska bli gravid, njut av din graviditet o så löser sig resten med tiden.