TS:
Åh jo jag kanske är lite rädd av mig... var hyperrädd inför förlossningen, fick gå på samtal, men vet egentligen inte riktigt vad jag var rädd för.......... Rädd att inte klara av det mest.
Rädslan handlar nog mycket om att jag inte tror på mig själv, tror inte att jag klarar något. Min man får fortfarande peppa mig i så många situationer. Är det självförtroendet?
Jag VILL ju tro på mig själv, våga tro att jag kan, det är ju bara det att det är lättare sagt än gjort.
Men det har iallafall blivit lite bättre nu, kanske för att jag har en sån härlig man som inte alls är rädd och som peppar mig.
Apråpå förlossningen. Jag var hyper rädd innan, och när första värken kom och kändes som ett knytnävsslag så ont det gjorde så blev jag så RÄDD, hur ska jag klara det??
MEN. Så fick jag lite jäklar anamma, och BESTÄMDE att nu ta mig sjutton så ska jag klara detta. Urkvinnan i mg väcktes.
Då vart värkarna hanterbara, jag tog dom an en efter en. Jag till och med var glad, det går ju, JAG KAN! den känslan var så härlig att få pröva på! Jag tänker på det ofta, hur härligt det var på förlossningen, när jag var så bestämd.
Allt gick bra och jag kämpade ut ungen med en kraft jag inte visste jag hade. Gissa om jag är STOLT!
Den känslan får du bara inte missa! DU KAN DU MED!!!!!