• Tinygirl

Knorr Nizza(Barnvagn)?

Någon som har en knorr nizza,och kan säga om dom är bra?Funderar på att köpa en sån från Tyskland www.kidsroom.de

• Svar på tråden Knorr Nizza(Barnvagn)?
  • Karate

Den har vissa fördelar och vissa nackdelar.

fördelar:
    Man kan vända på styret.
    Den har tittlucka i suffletten. När man kör så att ungen tittar framåt kan man fortfarande se han/henne.
    Den har höga sidor på varuvagnen, inget trillar ut.
    Sittdelen är ganska stor men inte för stor, barnet kan sitta helt ok i den, till skillnad från tex en Emmaljungavagn jag känner, där trillar ungen ur, så stor är den.

Nackdelar:
    Höga sidor på varuvagnen- man får knappt i eller ur ngt.
    Ligginsatsen är ganska liten, växes ur snabbt.
    Regnskyddet på min är superdålig, hård genomskinlig plast utan hål för suffeltten.

Vi har varit ganska nöjda. Den får 3+ av mig. (5 är max).

• Kristin85

Är väldigt nöjd med min. Har använt den i 9 månader nu och aldrig haft nåt problem alls med den. Tycker att det är en väldigt bra vagn till ett mycket bra pris!

• Tinygirl

Så du tycker jag ska slå till,jag menar 2600kr kan väl knappast bli billigare.Verkar ju vara en bra vagn...

• anden 2006

Vi har precis köpt en Nizzan, fast Cango som den heter när man köper den i Sverige. Hoppas att vi gjort ett bra köp!

• mamma 21

Jag använde min knorr i ca 1 1/2 år o vi var jättenöjda hela tiden. Så vi ska använda den till nästa barn oxå. så i betyg å får den en 4 av 5.

• artbitch

Tinygirl, jo det kan tom bli billigare ... köpte fabriksny från www.spielgeschenke.de/ för 2044 kr inlk frakt... Då ingick inte regnskydd, men en komplett vagn och luftpump. Jättesmidigt, kunde hämta den på posten efter lite över en vecka! Såg att de fått in fler färger än de hade då jag beställde. Den färgen jag valde finns inte till superpris längre (Baby Exklusiv), däremot en annan. MEN undrar om jag kanske fick en 05:a för suffletten knakar, har hört att det ska vara åtgärdat på 06:orna.

Har inte provat vagnen med bäbis ännu, men känner mig mkt nöjd för 2000 kr. Lite plastigt intryck kanske men jag är också en nörd när det gäller formgivning och hade kunnat lägga hiskliga summor på en vagn med "rätt" känsla om jag haft råd. Jätteglad att det finns billiga och bra alt!!

• artbitch

Jo en till sak som jag gillade med vagnen förutom alla finesser som övriga har skrivit är att det går att ta bort halva tyget på suffletten (dragkedja) så blir den inte så instängt varm sen på sommaren. Det sitter som ett slags myggnät under.

• Tinygirl

artbitch,kan man ändra så man kan läsa på engelska på den sidan?Förstår inte allt bara vissa ord på tyska...

• artbitch

Nej, tror inte det tyvärr... Lite roddig sida, sök på "knorr nizza" i vänstra hörnet så hittar du vagnarna på lättaste sättet. Jag använde mig av babbel-fish översättning för att klara beställningen. (Läste tyska i högstadiet men det mesta är glömt såklart.)
    www.babelfish.altavista.com/ Det blir ju lite knasig översättning men man fattar vad som menas.

Svar på tråden Knorr Nizza(Barnvagn)?