Knorr Nizza(Barnvagn)?
Någon som har en knorr nizza,och kan säga om dom är bra?Funderar på att köpa en sån från Tyskland www.kidsroom.de
Någon som har en knorr nizza,och kan säga om dom är bra?Funderar på att köpa en sån från Tyskland www.kidsroom.de
artbitch,vad kostade frakten där?Har alla fall lyckats hitta vagnen o den va några hundra billigare.
19 euro
Jag har precis köpt en Knorr Nizza årsmodell -05 MEN jag kan säga som så här "Tinygirl" att köper du den på nätet fr Tyskland så får du ingen hjälp i affärerna i Sverige om något skulle krångla med vagnen, dom är mkt ovilliga att hjälpa till med delar och annat.. du får inte samma garanti. Får isf betala multum för delarna.. så jag rekomenderar att INTE köpa fr Tyskland utan lägga några hundra mer för att köpa i affär i sverige. Vår kostar 3400:- i affären.. inte så stor skillnad.. har inte fått bebbe än så vet ej om den är bra men verkar bra tycker jag. Fick bra betyg av tidningen Råd och Rön. Lycka till!!
Stämmer som Jen81 säger att det blir mer krångel om det skulle bli ngt fel på vagnen.
Vi har dock 2 års garanti på den, vet inte hur väl det fungerar i praktiken om ngt skulle inträffa... Antar att man får skicka tillbaka vagnen och att de ersätter den/byter ut felande delar men det blir ju jobbigare än att lämna in den hos lokala handlaren helt klart. Håller tummarna att den håller helt enkelt
Någon som vet vad de kostar om man köper dem här hemma i Sverige? Tänkte på garanti och så..Kan ju alltid vara bra å kunna lämna in den här hemma om ngt händer..
emilias,www.babystugan har oxå dessa vagnar kostar 3195kr
Jag var och provade en sådan vagn och jag vart så himla besviken..
Ingen fjädring , rackligt "styre"allmänt jättte plaastig jag hade ju bestämt mig för denna vagn men nu vill jag inte längre känns som om handtaget kan lossna i vilken backe som helst!
Men jag ska tilläga att den är ju så SNYGGGGGG!!!! Trist tycker jag att alla dessa snygga hippa vagnar är så billiga ch dåliga...
Jag är helnöjd med min Knorr nizza.
det enda som är negativt med den är väl att sufletten knakar =/
och den är lite.. ryckig i handtaget..
Men annars så:) Jag tycker du ska slå till :)
Är den liften som är med hård eller mjuk??? Kan man köpa till en hård om de inte är det eller är den tillräckligt hård för att kunna bära säkert i den??? (vi bor på tredje våning utan hiss..)
Köper man istället Cango Nizza så är bla sufletten åtgärdad (sitter nu en plastspärr som man släpper på). Har själv köpt den (ej hämtat än) för ca 4200:- i butik. Upplever den inte som plastig, tvärtom så fick den ju riktigt bra betyg o både konsumentverkets och råd och röns tester. Enda påpekandet var väl att det inte fanns bruksanvisning på svenska med.
Ligginsatsen var större på 06.an än 05.an enligt försäljaren. Själv tycker jag den verkar vara en minst lika bra vagn som tex Teutonia och Emmaljunga, men till mycket bättre pris.
pemi
Men börjar känna att det kanske är dumt att beställa från tyskland,iomed detta om något skulle gå sönder.Men det skiljer ju trots allt flera hundra kr.Och det är mycket för en med inte så stor ekonomi.Men vet inte vart den finns billigast i sverige,är det typ 3195kr från babystugan som gäller tro?
Gud vilket beslutsångest man får,först funderade jag på en TAKO-vagn från www.cityvoyager.eu.com Men den verkar så tung.
ahh vet inte hur jag ska göra....
Hej!
Jag har köpt en Knorr Nizza -05. Ica Maxi har haft något tillfälligt parti som de sålde för 1995 kr om man hade Ica kort. 2.495 kr utan Ica kort. Jag slog till...Jag hade en Brio Duo till mitt första barn men jag tycker Knorr Nizzan räcker gott och väl till. Jag har ju i och för sig inte börjat använda den ännu men det blir säkert bra. Absolut inte lika bra kvalité som Brio och Emmaljunga men jag använde bara liggdelen till min Brio i 5 månader...kändes lite bortkastat. Vet att även Gekås i Ullared säljer Knorr Nizza vagnar till väldigt bra pris...fast då ska man ju kunna åka dit också. Sist jag var på Ica Maxi här så hade de vagnar kvar i butiken, du kan ju kolla där om du har en Maxi butik i närheten. Men det är ju som sagt väldigt individuellt det där med vagnar. Hoppas du får lite tips i "mörkret"...Lycka till!!
mipalgo- är du säker på att det är knorr nizza vagnen, på ullared har jag bara sett Modi vagnen.
Jag har också bara ett Modi till det priset på ica-maxi. Är samma vagn som säljs i Ullared också, dvs inte knorr nizza! STOR skillnad i kvalitet på de vagnarna enligt mig.
OJ Förlåt jag menade ju Modi vagnen!!!!!!!! Snacka om att hjärnan försvinner under graviditeten.............SORRY...
ja Knorr Nizza är säkert bättre...men Modi är helt OK tycker jag!