• Janna84

Hur länge använde ni liggdel till vagnen?

Hur länge använde ni liggdelen till vagnen? Sittvagn med liggläge och åkpåse räknas inte utan nu handlar det om liggdelen. Spelar ingen roll om ni använt duovagn eller kombivagn med lift.

Jag har själv tänkt mig en duovagn men börjar fundera på om det är värt att köpa liggdelen. Det verkar som att många slopar den rätt tidigt och istället använder sittvagn med fullt liggläge och åkpåse. Berätta gärna hur ni tänker angående detta. Vad är fördelarna respektive nackdelarna? (Om jag får bestämma så vill jag ha barn i början på sommaren. Tyvärr så brukar man ju inte få bestämma sånt men vi låtsas att jag väntar en junibebis.) Man kan ta av fronten på åkpåsen så den ser ut ungefär som en mjuklift.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-13 22:55:37:
    Glömde självklart ett alternativ för dem som valde bort liggdelen helt... Ni som gjorde det får helt enkelt skriva det i tråden.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge använde ni liggdel till vagnen?
  • Sodaspring

Vi använde liggdelen till alldeles nyligen. Han sov mycket bättre i den än i sittdelen.
    Anthony är strax över 6,5 månader.

ღAnthony's mammaღ
  • Lisca

vi har oxå precis tagit bort liggdelen från Brio Kombi-vagnen. Och nu sover Tyra mycket sämre i vagnen.
    Jag skulle inte velat vara utan den, speciellt då Tyra föddes i februari och det var riktigt kallt.
    Tyra är drygt 6 månader.

ღ Lotta ღ Tyraღ
  • Janna84

Jag har tänkt på att det kanske blir hårdare i sittdelen. Dessutom får man ju böja sig längre ner när man ska plocka upp bebisen.

• tjoppaloppan

Isak föddes 7 dec och hade liggdelen till slutet av april, dvs hela vinterperioden och han sov jättegott i den. Rekommenderar liggdelen varmt!

• Pyretsmamma

Jag har en Duovagn. Hade inte liggdelen på så länge, kanske 2½ månad eller så. Men jag ångrar mig absolut inte, tycker liggdelen är kanon om man ska bort nån kväll att ha med sig som "säng". Klart bättre än en vanlig mjuklift! Sen är den ju bra när det är kallt ute också, sittdelen är ju inte lika varm och go...

• Sasson

Alva började vägra åka vagn när hon var 3 mån, bara skrek. När vi tog bort liggdelen och lät henne halvsitta upp, med en fäll som hjälp för stadgan, var hon nöjd i vagnen igen.

• CeeJay

Nästan 1 år med första tjejen och 5-6 månader med andra tjejen. Röstade på 5-6 månader eftersom vi kunde bytt ut den då även med första...

• Filippinan

Vi har duo och liggdelen känns fortfarande lagom stor trots att lillkillen är 4 mån. Skulle gissa att han kan ha den två timmar till.

Rösta fram Acinnaleh till Årets FL:are
  • Madelenin

Två månader. Min jättebebis växte ur den direkt!

• Filippinan

Ähh... jag korrigerar mitt förra inlägg.
    Jag tror att vi kan ha den två MÅNADER till.
    Annars skulle bebisen växa jäkligt fort om han skulle växa ur den de närmaste två timmarna... *trött*

Rösta fram Acinnaleh till Årets FL:are
Svar på tråden Hur länge använde ni liggdel till vagnen?