• Janna84

Hur länge använde ni liggdel till vagnen?

Hur länge använde ni liggdelen till vagnen? Sittvagn med liggläge och åkpåse räknas inte utan nu handlar det om liggdelen. Spelar ingen roll om ni använt duovagn eller kombivagn med lift.

Jag har själv tänkt mig en duovagn men börjar fundera på om det är värt att köpa liggdelen. Det verkar som att många slopar den rätt tidigt och istället använder sittvagn med fullt liggläge och åkpåse. Berätta gärna hur ni tänker angående detta. Vad är fördelarna respektive nackdelarna? (Om jag får bestämma så vill jag ha barn i början på sommaren. Tyvärr så brukar man ju inte få bestämma sånt men vi låtsas att jag väntar en junibebis.) Man kan ta av fronten på åkpåsen så den ser ut ungefär som en mjuklift.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-13 22:55:37:
    Glömde självklart ett alternativ för dem som valde bort liggdelen helt... Ni som gjorde det får helt enkelt skriva det i tråden.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge använde ni liggdel till vagnen?
  • Jasmine1984

Vi tog bort den när vår son var runt 4-5 månader.

• emmapemma4

Min kille ville börja sitta upp vid fyra månaders ålder så jag tog bort hårdliften då. Det var i december. För oss har det fungerat bra med åkpåse och liggläge.

• EmA

Filippinan:

~ ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still ~ /kent
  • Filippinan

Blev lite feeeel

Rösta fram Acinnaleh till Årets FL:are
  • aprilbarn

Vi hade liggdel med mjuklift. (Vinterbebis) Men jag får för mig att nedfälld sittdel och hårdlift skulle fungera minst lika bra. Och bli lite billigare? Det går väl att bädda varmt även utan liggdelen tror jag.

Hade jag köpt ny vagn så skulle jag hoppat över liggdelen. Men det är intressant att läsa att så pass många ändå tycker om den. Så jag kanske skulle varit missnöjd om vi inte haft den?! Röstade på 3-4 månader fö.

Vill man göra det lite mjukare kan man köpa en madrass efter måttbeställning. Kostar knappt 100kr, beroende på tjocklek. Eller köpa en fäll kanske.

(Jag hade gärna köpt en vagn med vridbara framhjul! Lättare att manövrera, speciellt inne i stan'!)

• zazla

Tills hon var nästan 4 månader, sedan vägrade hon ligga ner om hon var vaken.

• Liziz

Vi hade den tills Adara var ca sju och en halv månad. Vi hade den länge för vi tyckte det var bättre att ha den när vi skulle åka till släkten i Norrland och vi bedömde att den nog var skönare att sova i än liggdelen eftersom den hade en riktig madrass.

Hade vi inte åkt iväg hade den bytts ut kanske en månad tidigare, då hon i princip bara ville ligga ner när hon sov - tur att det finns ett sittläge i liggdelen med

• Lillan54

Jag var tvungen att ta bort liften när A var 2,5 månader eftersom han helt enkelt inte fick plats i den. Fungerar lika bra utan den!

Svar på tråden Hur länge använde ni liggdel till vagnen?