Inlägg från: LiMo |Visa alla inlägg
  • LiMo

Hur är det att bo i Uddevalla ?

Haha, jag bor på en liten ort 10 min söder om U.a som heter Ljungskile. Nu är det så att Uddevalla och Ljungskile lider av en ständig hat-kärlek emot varandra och därmed borde jag ju bara berätta att Uddevalla skulle må bäst av att jämnas med marken och asvalteras . Nu antar jag att det inte var min åsikt du ville höra utan mer vad som faktiskt finns, eller hur?

Vill bara först säga FLYTTA TILL LJUNGSKILE ISTÄLLET!! Här har vi allt man behöver. Havet, fjället, husen, atmosfären!!

Nu till saken! Jag vet ju inget om uppsala men jag tror nog Uddevalla har det mesta att erbjuda. Vad gäller barnomsorg är det nog inga extrema köer men återigen vill jag göra reklam för KVALITETEN som finns i Ljungskile jäntemot Uddevalla som ju är en större ort. Kulturmässigt ligger de nog bra till och med mycket att erbjuda för barn såsom museét (som till viss del är anpassat för barn), Emmaus (gratis lantgård med stora lekytor), simhall, ishall och alla andra tänkbara idrottsmöjligheter. Shopping finns det ju också bra jag tänker då i första hand på Torp, som för övrigt ligger närmare Ljungskile pga motorvägen!!

Så nu har jag sagt mitt, fråga gärna om du vill veta mer men välj för guds skull Ljungskile!

• LiMo

Aha där var ännu ett skäl att välja Ljungskile istället för Uddevalla!!!!! Det är bara 35-40 min till Gbg!!

• LiMo

Haha tack mammutten81. Skönt att ni har fattat!

Svar på tråden Hur är det att bo i Uddevalla ?