• Nillane

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Här diskuteras PÄRLOR av alla de slag.
    Välkommen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-15 22:41:41:
    nr 1: 1900 inlägg
    nr 2: 3000 inlägg
    nr 3: 4000 inlägg
    nr 4: 5000 inlägg

• Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0
  • symaskinen

Usch! Nu har jag verkligen ångest! Snart är det dax att köpa pärlor och jag börjar tänka att pengarna inte räcker...tänk om det kommer någon oförutsedd avgift så säger mannen att vi får nog dra in på alla exrta inköp...hemska tanke!

• SysterStorhjärta

var tvungen att pausa packandet och pärla lite. Så, nu har resfebern lagt sig lite.

• bubele

Hej på er!
    Tittar in och säger hej och berättar att jag nu för tiden är mest upptagen med att må illa och sova men att jag kommer igen med pärlandet så fort jag är lite piggare

Hoppas allt är bra med er alla!

Två öron och en tunga har givits människan för att hon skall lyssna mer än hon talar
  • symaskinen

Ingen som vet vad mitt halsband är gjort av ?!?!?!

Ni som kör med kedja...vilken storlek brukar ni ha?

• BaraPyssel

snobben: Hur orkar du baka så här sent. Visst sätta degen går ju fort, men det ska ju jäsa ett bra tag. Mina bröd jäser minst en timma. Eller du kanske siktar på färskt bröd till frukosten

• snysop

Någon som vet vart man kan hitta bokstavspärlor som inte är i plast och färgglada? Har sökt men hittar inget... :-/

• snobben
    Joanna Chmiel skrev 2006-08-16 23:15:27 följande:
    snobben: Hur orkar du baka så här sent. Visst sätta degen går ju fort, men det ska ju jäsa ett bra tag. Mina bröd jäser minst en timma. Eller du kanske siktar på färskt bröd till frukosten
    De ska jäsa 2x30 min och 30 min i ugnen. det är en sån färdig blandning man köper med jäst. Det går rätt fort.
  • snobben
    symaskinen skrev 2006-08-16 23:13:29 följande:
    Ingen som vet vad mitt halsband är gjort av ?!?!?!Ni som kör med kedja...vilken storlek brukar ni ha?
    Porslin eller glas kan jag tänka mig att det är.

Snyggt du ritar också
  • BaraPyssel

Aha du fuskar!!! . En annan får ju inte använda sånt, är man utbildad bagare så är man. Då får man inte fuska säger min man . Men dom är bra mixarna, jag har faktiskt provat.

• snobben
    Joanna Chmiel skrev 2006-08-16 23:48:46 följande:
    Aha du fuskar!!! . En annan får ju inte använda sånt, är man utbildad bagare så är man. Då får man inte fuska säger min man . Men dom är bra mixarna, jag har faktiskt provat.
    ja, det är skönt att ta till sånt ibland, det blir billigare än att köpa en massa ingredienser som man inte har hemma. De är precis färdiga iallafall så nu måste jag fika, fast det är så sent.
Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0