Måla Billy, funkar det?
Undrar om det är någon som har erfarenhet av att måla om en Billybokhylla? Det är ju inte rent trä, funkar det att bara rugga upp ytan lite och måla på?
Tips och idéer mottages tacksamt!
Undrar om det är någon som har erfarenhet av att måla om en Billybokhylla? Det är ju inte rent trä, funkar det att bara rugga upp ytan lite och måla på?
Tips och idéer mottages tacksamt!
är också intresserad av vad folk har för erfarenhet av det
Mer tips emottages..
Måste man rugga upp ytan och grunda först? Tror ni att det funkar att måla den bakre skivan..den är väl nån typ av spånskiva?
Någon som målat bokhylla måste det väl finnas här??
Jag har målat andra fanérmöbler i billytyp och det blev bra, använd häftgrund innan du målar med din färg du vill ha.
å det vill jag oxå veta! är så trött på våra Billy i bokfanér..
vilken typ av färg har ni använt?
vetr ingenting om målning & har noll koll på vilken färg man ska använda..
Jag var i färgaffären för några veckor sen och frågade faktiskt om att måla på såna här bokhyllor.
Till mig sa hon att man inte behöver slipa eller rugga, man köper en bra grundfärg och målar två ggr.
Sen målar du två ggr med den färgen du vill ha.
Det skulle tydligen räcka. Jag har inte kommit så långt än så jag vet inte mycket mer :P
Bra tips!
Har också en Billy, en vit.. Tänkte göra mig av med den,
men kan ju måla den istället!
Nikhita
Vi kan ju byta *ler* jag vill måla min vit
har en grå billy i en färg som har utgått sådet finnsinga delar att köpa till... passar inte alls i sov rummet heller... kanske ska ta och testa måla den...kanske får vit grundfärg över tror ni det funkar??