Lilith - du o jag tänker otroligt olika så att ja..jag vet inte vad jag ska säga. Hur kan man tro att ett samhäälle ska gå runt om alla har en medborgarlön? Ska den som säljer kläder ha en lika lön som en som utbildat sig till tex läkare under 6 år, sitter med 300 000 i studieskulder och har massor av männskors liv på sitt ansvar varje dag? Helt absurt ju. Så fungerar det på kommunistiska Cuba och hur bra trivs människorna där. Inte spec bra kan jag intyga! Låginkomsttagare får alltid klaga men om ngn som tjänar bra o som i exemplet ovan betalar 50 000 i skatt varje månad - oj, de får akta sig. Jag blir så trött. Nu fick jag sagt det.
Nu är det här en familjesida o grejen gäller föräldrarpenning. Jag håller med ovanstående, det pratas mkt om att det är ett problem för männen men det är i viss utsträckning äv ett problem för oss kvinnor!
Jag menar inte att man ska få ut 80% av flera hundra tusen men jag och många andra med mig, anser att taket borde höjas eftersom det legat på i stort sett samma nivå länge o inte hängt med i löneutvecklingen. A-kassa o sjukpenning är väl inte riktigt samma sak. Sverige vill ju inte att vi ska vara sjuka o arbetslösa - idealt sett är det ett tillfälligt tillstånd men vi vill ju att det föds fler barn i Sverige. Liksom jag tidigare sagt, man borde uppmuntra mer till studier o till att vi skaffar barn!
Jag hoppas att taket höjs till iaf närmre 30 000.
Lycka till alla med det ekonomiska! Det är ju skönt om det också funkar när man gör ngt så häftigt som att skaffa barn!