att slå sin fru enligt kristendom??????
Är uppväxt i kriset hem/släkt & samtliga har varit emot aga, även den minsta.. har aldrig fått så mkt som ett hårstrå krökt. Tack & lov! Katoliker är lite annat än protestanter... dom kan jag inte mkt om.
Är uppväxt i kriset hem/släkt & samtliga har varit emot aga, även den minsta.. har aldrig fått så mkt som ett hårstrå krökt. Tack & lov! Katoliker är lite annat än protestanter... dom kan jag inte mkt om.
ming
Men koranen & bibeln är helt annorlunda så det går inte att jämföra.
ming
Det är toppen om de gör det! Ingen blir gladare än jag! Månggifte, aga & allt annat, även slöjan, anser jag vara förtryck.
ming
Jo det har med religion att göra i allra högsta grad. Islam morderniseras inte utan står still. Sen skiljer det en väldans massa på koranen & bibeln även om tiden skulle stått still för båda parter.
Sobi3
Det är ju givetvis lite kultur inblandat men långt ifrån mkt elr allt..med tanke på att många muslimer lever på ett helt annat sätt än tex kristna i dagens samhälle & i tex Sverige. Tänker då på månggifte i hemlighet (eftersom det ej är lagligt här), bärandet av slöja, osv.
Ja sådana som gör ovanstående saker har jag bojkottat för länge sen.
Nej det är inte okej.
Tack fia sthlm!