• ming

att slå sin fru enligt kristendom??????

Är det sant att en muslim får slå sin fru enligt kristendom????
    Mottråd till: www.familjeliv.se/Forum-5-66/m11517101.html

Förresten så har jag läst bibeln, och den är inte snäll mot kvinnor. Kvinnor är skapade för att behaga mannen, män får ha flera fruar och kvinnor måste täcka håret när de ber. För att nämna några saker bara.
    Och inte står det någonstans i bibeln att de reglerna inte gäller efter 2000år, vad konstigt. *ironisk*

Menar bara att allt är inte lika svart och vitt som texten i bibeln eller koranen.

Så det så!
  • Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????
  • Lamilla

Jag känner flera katoliker som blivit prylade av sin partner. Min mor är ett exempel.

• ahlcec

Och jag. Jag har fått stryk helt -utan- att någon har varit troende på något sätt.

Fascinerande som det kan bli.

• Lika C

*aldrig nånsin att detta kan va acceptabelt* vares ig man är religiös eller nåt annat....fy faan...

• pasión

Är uppväxt i kriset hem/släkt & samtliga har varit emot aga, även den minsta.. har aldrig fått så mkt som ett hårstrå krökt. Tack & lov! Katoliker är lite annat än protestanter... dom kan jag inte mkt om.

• ming

Jag tycker mest att folk vill se religionen som syndabocken, för att kunna generalisera. Och det gäller tyvärr mest islamen.

Så det så!
  • pasión

ming
    Men koranen & bibeln är helt annorlunda så det går inte att jämföra.

• ming
    pasión skrev 2006-08-17 21:42:16 följande:
    Är uppväxt i kriset hem/släkt & samtliga har varit emot aga, även den minsta.. har aldrig fått så mkt som ett hårstrå krökt. Tack & lov! Katoliker är lite annat än protestanter... dom kan jag inte mkt om.
    Fast katoliker och protestanter är ju båda kristendom.
    Så det så!
  • ming
    pasión skrev 2006-08-17 21:43:44 följande:
    mingMen koranen & bibeln är helt annorlunda så det går inte att jämföra.
    Varför då? De skrevs båda av religiösa män för flera hundra år sen, och de skrevs efter vad som som var brukligt på sin tid, dvs med män som maktinnehavare.
    Varför tror folk att muslimer inte "får" omtolka och moderniseras, precis som andra religioner?
    Så det så!
  • Yara

Jag har en kristen vän som blev misshandlad av sin pappa och sedan helt avskärmad från sin familj nu lever hon under dödshot det måste väl bero på kristendomen.. eller hur...

Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????