Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

att slå sin fru enligt kristendom??????

Jag fick för mig att joshuas gudmor menade att hon skulle bojkotta folk med dom åsikterna, inte islam..eller?

Vecka 14
  • fia sthlm

Tha princess¨
    Ja det var väl tur att det inte var dina åsikter då, men inte så lätt och veta när du skrev det som att det var så du resonerade..

Jag säger inte att muslimer inte kommer till paradiset däremot skulle jag nog påstå att muslimer som bombar sig själv och oskyldiga "medmuslimer" dessutom definitivt inte kommer något paradis.

Jag har förresten aldrig sagt att jag ska bojkotta någon allra minst muslimer?

Vecka 14
  • fia sthlm

Jag kan förstå hur en självmordsbomare tänker, precis som jag kanske kan förstå hur en förrymd psykfånge som mördar 20 personer tänker.

Men förståelse det har jag ingen, rutten är man helt igenom om man gör något sådant..

Vecka 14
  • fia sthlm

Tha princess
    Då förstår du säkert alla israeler som dödar palestinier som hämnd för alla israeler som palestinierna dödat med sina bomber då gissar jag..eller?

Jag förstår inte hur man nånsin kan "förståE eller försvara hämnd på det viset.
    Jo kanske som en man som häromveckan hämnades och dödade sin dotters mördare.
    Jag skulle inte gjort detsamma, men jag kan förstå på sätt och vis.
    Men då var det bara mördaren som drabbades, den person som faktiskt hade mördat hans dotter.
    Men i krig så är det ju inte så, där dör oskyldiga som inte gjort någonting för att förtjäna det.

Vecka 14
  • fia sthlm

Tha princess
    Jag ska erkänna att jag inte är ett dugg insatt i den här konflikten som pågår.
    Men jag säger bara att det finns 2 sidor av varje mynt.
    Ingen kan väl ärligen säga att det bara är ISRAEL eller PALESTINA som har begått fel.
    Misstag och annat har begåtts av båda sidor oavsett vem som startade det hela?

Nu är det väl kanske rätt OT att diskutera israel och islam när tråden handlar om
    "är det tillåtet att slå sin fru enligt kristendomen?"
    Kanske skulle återgå till det eller starta en nya tråd för dom som vill fortsätta disskutera andra ämnen?

Vecka 14
  • fia sthlm

tack, någon som böt ämne, Äntligen

Vecka 14
  • fia sthlm

Det är förresten också intressant att Paulus längre ner i samma kapitel retoriskt frågar 'Lär er inte redan naturen att det är en vanära för mannen att ha långt hår'. Visst hade väl Jesus långt hår?!

Var det inbäddat i texten eller var det en fråga från Ann.sophie
    Jag har läst bibeln och aldrig sett att jesus skulle haft långt hår, varför kyrkan avbildar honom som sjuklig med långt hår har jag alltid undrat?

I en tidning av vetenskapens värld för inte så länge sen fanns där en bild av hur forskare gissat hur jesus såg ut.
    Man har utgått efter hur män på den tiden såg ut, och märk väl hade han inget långt hår till midjan han hade dessutom svart hår och skägg

Vecka 14
  • fia sthlm

Sobi
    Nu stod det inte att kvinnan alltid skulle bära slöja, så varför hänvisar kvinnor till bibeln i det fallet?
    Självfallet får man som kristen täcka huvidet om man vill, men det finns inget krav på att man ska göra det?
    Jag delar nog den uppfattningen till viss del som gubben hade i den länken Ann-sophie klistrade in angående skriftstället där kvinnan ska täcka sitt huvud om hon predikar.

Vecka 14
  • fia sthlm

Tscitat:
    Förresten så har jag läst bibeln, och den är inte snäll mot kvinnor. Kvinnor är skapade för att behaga mannen, män får ha flera fruar och kvinnor måste täcka håret när de ber. För att nämna några saker bara.

Kvinnan är inte skapad endast för att behaga mannen, vill du precisera varför du tror att det är så?
    Inte heller är det tillåtet att slå sin fru eller någon annan kvinna enligt bibeln?
    Inte heller får man idag ha flera fruar än 1, men det råder det ju delade meningar om hur det ska tolkas

Vecka 14
Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????