• ennasuS

Grrr-jysk

samma dag som reklambladet kommer om den urgulliga sängen, går jag till närmaste jyskaffär.. de har slut på sängarna(hade dem bara köpt in 2 eller?) och jag måste beställa... detta är nu 12 dagar sen, de beräknade 10-14dgrs leverans. idag ringer jag till jysk och frågar om dem fått in min säng än, efter att hon kollat säger hon, nej tyvärr det har vi inte, det är ganska många som beställt samma säng och vi måste ta i turordning......(vadårå beställer dem inte in det antal som dem har beställningar på och några till?)nåt annat verkar ju jättekorkat......jaja så jag får väl se nästa vecka om det kommer nån säng...annars vill jag faktiskt ha pengarna tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• Svar på tråden Grrr-jysk
  • elinina

dumt att du redan hade betalat.
    men om du inte få sängen efter 14 dagar så kräv pengarna tillbaka och säg att du hittat ett ställe där du kan få en säng med en gång... även om det inte stämmer....

gillar inte JYSK överhuvudtaget.... dåliga saker som bara går sönder...

• ladyhawk

Vi har haft jättestrul med Jysk. Har varit inne flera ggr och bett dem ringa när en viss vara kommit in. Det har de inte gjort. (Kanske för att jag inte betalat i förskott).

• Nellis

Hej, förstår precis hur du känner. Jag var på Jysk för ett tag sedan för att köpa en bäddsoffa som vi fått annons på samma dag. Åker dit och får reda på att den är slut. Vi beställer en + hemkörning. Den skall komma tre dagar senare. När vi inte hört något efter fem dagar så ringer vi butiken. Tyvärr så har sofforna "fastnat" i Danmark. Dålig stil att vi inte blivit meddelade tyckte vi. Får ett nytt löfte om att soffan skall komma om en vecka. Innan en vecka gått så får vi ett nytt annonsblad från Jysk där soffan nu kostar 500kr mindre än det vi betalat. När en vecka gått och soffan inte kommit så åker vi till butiken och frågar vad de håller på med. De går med på att vi får soffan till det lägre priset men det finns fortfarande inga soffor så vi kräver att få våra pengar tillbaka.
    Efter många om och men så går de med på det men vill inte betala tillbaka leveransavgiften som vi betalat i förväg för att få soffan hemkörd.
    Jag blir så ursinnig som man bara kan bli, det finns ju ens ingen soffa att leverera, varför ska vi då behöva betala för det. Efter några telefonsamtal som personalen ringer någonstans så får vi alla pengarna tillbaka.
    Det var sista gången vi handlade något på Jysk, i alla fall om de inte har varna inne på lager.
    Lycka till!

• ennasuS

mmm, det var helt dumt när vi skulle betala. vi sa:vi betalar vid leverans. de sa dem, hoppas för eran skull att priset inte höjts igen då...men hallå? man kör väl med priset som gällde vid beställning....eller??? första o sista gången vi beställer från jysk...jag ska vänta tills det gått 15dgr sen beställning, då går jag dit och kräver pengarna tillbaka....suck att det ska vara så bökigt.....

• joh99

Jag har bara bra erfarenheter från jyst...
    Förutom att de har ganska mycket personal som inte är speciellt trevliga och hjälpsamma då...

• elinina

då har vi tom bättre och trevligare personal på McDonald´s... i af där jag jobbar... *suck*

• ladyhawk

Tycker att kvaliteten och servicen är urusel, men vad gör man när man inte har så mycket pengar + ikea ligger i nästa stad? Blä...

• mymlis

Har också mest dåliga erfarenheter av Jysk, men några bra också...
    Skulle gå och köpa madrass till vår spjälsäng därifrån, det visa sej att de hade en på lager. Jag var inte med bilen, så undrade om de kunde reservera den åt mej, så att min kunde komma några timmar senare för att hämta den, erbjöd mej också att betala madrassen. Men nej, det gick inte, de kan inte reservera en vara som de bara har en av på lager!!! Jaha, men jag ville ju betala den och bara låta dem "förvara" den åt mej för att slippa släpa hem den på cykeln!! Men det gick biträdet inte med på. Okej, det blev ingen madrass, för då min man ååkte dit efter jobbet så var madrassen såld!!

Mot min vilja var jag inne där några dagar senare, skulle köpa lite tyg, fick vänlig betjäning och var nöjd och glad över det och hade redan kommit över besvikelsen med madrassen. Då jag stod i kassan och vänta på att få betala kom det in en dam, visa sitt kvitto och sa att hon köpt en rullgardin som hon nu skulle hämta, den fanns reserverad på hennes namn!! Trodde jag skulle tappa öronen, så måste bara fråga biträdet, inte samma som några dagar tidigare, hur det egentligen fungerar och enligt honom så är det helt ok att betala saker och hämta dem senare om man inte får hem dem på en gång, även saker som de bara har en av på lager!!! Nå, tur ligger Ikea bara 30 minuters väg från mej, så jag får en madrass till sängen.. men blev jätte ledsen på att det att det tydligen är skillnad på biträdet som betjänar en och hur saker fungerar!!

• Gafsan

Va! Kom du fram på telefon - hur lyckades du med det???
    Vi har beställt en byrå där och de skulle ringa och meddela när den kommer. Har inte hört något och har försökt ringa men det är bara telefonsvarare. Helt hopplöst att komma fram på telefon

• ladyhawk

Nja urusel är den väl inte, men... vi köpte en dubbelsäng där. Den gungade och kändes inte alls stabil. Min sambo lyfte ur resårmadrasserna och fäste metallband kors och tvärs för att få den mer stabil. Nu gungar det mindre, men... Ja, den är snygg iallafall, sängen.

Svar på tråden Grrr-jysk