Har också mest dåliga erfarenheter av Jysk, men några bra också...
Skulle gå och köpa madrass till vår spjälsäng därifrån, det visa sej att de hade en på lager. Jag var inte med bilen, så undrade om de kunde reservera den åt mej, så att min kunde komma några timmar senare för att hämta den, erbjöd mej också att betala madrassen. Men nej, det gick inte, de kan inte reservera en vara som de bara har en av på lager!!! Jaha, men jag ville ju betala den och bara låta dem "förvara" den åt mej för att slippa släpa hem den på cykeln!! Men det gick biträdet inte med på. Okej, det blev ingen madrass, för då min man ååkte dit efter jobbet så var madrassen såld!!
Mot min vilja var jag inne där några dagar senare, skulle köpa lite tyg, fick vänlig betjäning och var nöjd och glad över det och hade redan kommit över besvikelsen med madrassen. Då jag stod i kassan och vänta på att få betala kom det in en dam, visa sitt kvitto och sa att hon köpt en rullgardin som hon nu skulle hämta, den fanns reserverad på hennes namn!! Trodde jag skulle tappa öronen, så måste bara fråga biträdet, inte samma som några dagar tidigare, hur det egentligen fungerar och enligt honom så är det helt ok att betala saker och hämta dem senare om man inte får hem dem på en gång, även saker som de bara har en av på lager!!! Nå, tur ligger Ikea bara 30 minuters väg från mej, så jag får en madrass till sängen.. men blev jätte ledsen på att det att det tydligen är skillnad på biträdet som betjänar en och hur saker fungerar!!