• ennasuS

Grrr-jysk

samma dag som reklambladet kommer om den urgulliga sängen, går jag till närmaste jyskaffär.. de har slut på sängarna(hade dem bara köpt in 2 eller?) och jag måste beställa... detta är nu 12 dagar sen, de beräknade 10-14dgrs leverans. idag ringer jag till jysk och frågar om dem fått in min säng än, efter att hon kollat säger hon, nej tyvärr det har vi inte, det är ganska många som beställt samma säng och vi måste ta i turordning......(vadårå beställer dem inte in det antal som dem har beställningar på och några till?)nåt annat verkar ju jättekorkat......jaja så jag får väl se nästa vecka om det kommer nån säng...annars vill jag faktiskt ha pengarna tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• Svar på tråden Grrr-jysk
  • kristinah

Betty Boop--men fick ni byta den? JAg fick en bäddmadrass som inte passade...men den fick jag minsann inte byta eftersom det klassas som hygienprodukt och bytes ej

Höggravid hade jag släpat mig ut till det förbannade Jysk och ont hade jag och trött var jag så det var med en tår i ögat och en tyst förbannelse över Jysk som inte informerar bättre om vad man får byta och vad man inte får byta...

• RoLaren

VARNING!!
    VARNING!!!

Jag skulle ALDRIG köpa nånting till bebisen från Jysk.

Produkterne dom har klarar inte säkerhetstester och när det har påpekats har dom inget gjort för att ordna det.
    Spjällsänger och andra produkter från Jysk var livsfarliga och levde inte upp till standard och regler i Sverige. Köp inte begagnat från Jysk heller!! Dom drog inte tilbaks produkter med fel i.

• Betty Boop

kristinah

Ja, vi fick byta fast den var uppackad. Det var inget snack om saken. De insåg själva att de hade blivit fel, men bad inte om ursäkt utan gav oss bara den andra madrassen. Det var första och sista gången jag köpte nåt på Jysk. Det är dock inget fel på madrassen med rätt mått.

• BaraPyssel

Just av alla dessa anledningar handlar jag inte på jysk. Låga priset = dålig service och sämre kvalitet på varorna...

• ladyhawk

Anledningen till att servicen är så dålig är säkert att de är kraftigt underbemannade. Det verkar vara ett jobbigt ställe att jobba på!

• BaraPyssel

Visst underbemannade, för att kunna hålla priserna nere.

• Emmisen80

Jag vet när vi skulle flytta till en gemensam lägenhet så behövde vi lite köksmöbler och då såg vi jättesnygga "fuskskinn" stolar i deras reklamblad. När vi kom dit så var dem slut. Men vi sa bara att vi ville beställa sex st stolar och då sa dem att det skulle ta ung. två veckor. Och dte gjorde det faktiskt oxå.
    Men jag är verkligen supernöjd med dem stolarna. Snyggare kan man nog inte ha ...

Men visst har jag hört många som har klagat på deras kvalité.

• ica003

en annan tråkig sak är att de är dåliga på att prismärka. I alla falll där jag bor. En tredjedel av varorna saknar prisuppgift. Hur kul är det då??

• Leaaa

Min bästa kompis jobbar där eller har jobbat där. Nu går tjejen i terapi hos psykolog för att bearbeta det hela. Jag kan bara säga att dom inte är snälla mot sin personal heller. Deras dagar kan bestå av 10 timmarsschema med 30 min rast under vilken dom tvingas svara i telefon eller göra lite pappersarbete. Aldrig är dom gott om folk så fler av dom jobbar för två. Det är inte deras fel att varorna från annonsbladet inte finns till för försäljning.

När dom 20 dagar innan kampanjen ska dra igång går in i dator för att ta hem varorna som är med i bladet går det inte för att dom är stämplade som tillfälligt slut. Å så är det tyvärr många personalbyten där. Folk kommer å går hela tiden. HAr bara dåligt å säga om den kedjan. Enligt henne så följer dom danska regler som tydligen inte är alls bra. Så fort man sticker ut eller kräver nått så få man gå.

/Lea

• Polgara

Jag har aldrig haft problem med Jysk. Jag har iofs aldrig beställt nåt därifrån, men det jag har köpt (soffbord, datorbord och diverse byråer) har det aldrig varit några problem med. Det skulle i ett fall ha varit ritningen till hur man sätter ihop datorbordet, men å andra sidan har jag fått fel från Ikea två ggr så där leder Jysk.

Dessutom, när vi skulle köpa datorbordet sa hon vi pratade med: "Om två veckor kommer vi sänka priset på bordet med 500:-." Tack sa vi och återkom!

Som kund ska man också veta att det är alltid priset på hyllkanten som gäller för en vara (eller om den är märkt med etikett). Det står i konsumentlagen (om jag inte minns fel).

• Vännen

Jag blir bara förvånad över hur mycket galla som "spys" över personalen på JYSK???!!! Har en kompis som jobbar där, och jag lovar att det verkar INTE vara lätt....
    Tror ni allvarligt att det är deras fel att det tex saknas delar i en förpackning?? Tror ni dom bestämmer hur många anställda det finns i butiken???
    Tror ni att ni betalar en BILLIG peng för en vara och får en "lyx-variant"???
    Tror ni att det är deras fel alla gånger att varan i annonsbladet inte finns hemma??

Tror ni att kunderna alltid är de trevligaste??
    Nä, jag skyddar inte personalen där så sett, de kan säkert vara otrevliga och sura (såna finns överallt) Men eftersom jag själv jobbar inom handel så VET jag med erfarenhet att det inte alltid är så lätt att vara kunden till lags.
    Lite personal, fel på varor, stressiga kunder, arga kunder osv..osv
    Tror ni att det alltid är lätt att gå med ett leende på läpparna då?

Nej, jag lovar att det finns kunder som verkligen lyser upp ens dag med att vara trevliga. Är det inte så att om man som kund är trevlig så får man också trevligt bemötande tillbaka??
    Jag är själv en ootroligt "vänlig" kund, kanske för att jag vet hur mycket skit man kan få ta som säljare..helt utan anledning...

Puuh, lessna, men jag var tvungen att få skriva av mig.....

• ladyhawk

Nä, det är klart att det är trist att personalen får ta så mycket skit. Det var just därför jag misstänkte starkt att de inte har det lätt. Nu har vi ju också fått det bekräftat att misstankarna stämmer. Jag har jobbat i butik, och då kan det komma folk som kanske har haft en dåligt dag och *helt* omotiverat vara ruskigt otrevliga. Tydligen ska Lidl vara en ruskigt dålig arbetsgivare också.

• Leaaa

ladyhawk, efter det jag hört från min bästa vännina så finns det nog inget värre än jysk. Tydligen så är det likadant i alla deras butiker. Varför annonsera om man inte har varor?! Tyvärr så är personalen deras ansikte ut. Dom får ju ta stor del av skiten. Gubbarna bakom kuliserna vågar dom ju inget säga till om dom inte vill ha sparken. Hon är i alla fall helt knäckt efter att ha jobbat där i mindre än 6 månader.
    Hon sa också här om dan att hon tycker synd om dom som är kvar men hon hoppades på att dom skulle ta sig därifrån ganska snart. Det har liksom gått så pass långt att hon vägrar åka förbi butiken. Hon börjaj skaka i hela kroppen. Hon kan inte se deras annons heller! Ska det behöva bli så?!?!
    Min mamma är psykolog å har fått ha samtal med henne flera gånger å tvingat nästan henne å söka hjälp. Nu håller hon på å blir bra, men det kommer nog å ta tid innan hon börjar jobba igen. Hon går alltså hemam å är sjukskriven nu.

/Lea

• ladyhawk

Leaaa: stackars tjej! Jo - jag har också jobbat i en butik där de annonserade ut varor i tidningen. Sen när kunderna kom in i butiken hade vi ingen aning om vad de pratade om. Det kan ju vara bra att informera personalen... (kommer inte ihåg vilken butik det var nu). Framförallt är det bra att varorna finns hemma över huvud taget, så personalen kan beställa och förbereda. *undrar hur ledningen organiserar*...

Svar på tråden Grrr-jysk