• ennasuS

Grrr-jysk

samma dag som reklambladet kommer om den urgulliga sängen, går jag till närmaste jyskaffär.. de har slut på sängarna(hade dem bara köpt in 2 eller?) och jag måste beställa... detta är nu 12 dagar sen, de beräknade 10-14dgrs leverans. idag ringer jag till jysk och frågar om dem fått in min säng än, efter att hon kollat säger hon, nej tyvärr det har vi inte, det är ganska många som beställt samma säng och vi måste ta i turordning......(vadårå beställer dem inte in det antal som dem har beställningar på och några till?)nåt annat verkar ju jättekorkat......jaja så jag får väl se nästa vecka om det kommer nån säng...annars vill jag faktiskt ha pengarna tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• Svar på tråden Grrr-jysk
  • suzolina

Är oxå otroligt besviken på JYSK. INte alla men de flesta som jobbar där är hur otrevliga som helst + dåliga varor ( tyvär så inser man det först när man får hem dem ) + aldrig får man varan i rätt tid...irriterande...

till ladyhawk : min närmsta ikea ligger ca 100 km från oss men jag har handlar en del via nätet och är mer nöjd med varorna , leveransen och kundbemötandet än att hos jysk

• ladyhawk

Suzolina: Jag köpte en soffa över nätet från Ikea, levererade för 700:-. Lite dyrt i förhållande till soffans pris (3200 . Ruggigt prisvärt däremot när min sambo köpte ett helt nytt kök med vitvaror. Kostade också 700:- och köket gick väl lös på 30-40.000:- har jag för mig. Det var en väldans massa kartonger.

Ikea är smidigt och bra!

• suzolina

Ja men om man tänker att jysk tar 300 kronor för leverans ( i alla fall här hoss oss) och att varan aldrig kommer i rätt tid+ ikeas soffa är bättre ...jag väntade en och en halv månad på mina soffor från jysk . Det är inte trevligt att bo i en lägenhet utan att ha nånting att sitta på . När dem inte kom efter 6 veckor ( lev tiden var 3 veckor ) vile jag häva köpet ..det var varken lätt eller trevligt men dåvar jag så förbannad att jag inte gav mig...näää tack aldrig mer ...

• A73H

Tummen ner för Jysk. Har själv dåliga erfarenheter av leverans från företaget. För oss tog det 8 veckor att få vår säng, och när den väl kom saknades det skruvar!!! Dem skulle vi få vänta ytterligare på....gissa om vi tackade NEJ till sängen?!...

• ennasuS

är det ingen som är bra på att skriva? skriv ner lite om jysk och skicka till tidningarna....är ingen hejare på sånt:S

• kristinah

Åhhhh vilken bra tråd!
    Jag vill också spy lite galla över Jysk.

Jag har blivit uruselt bemött av personalen de tre gånger jag har handlat där. Ingen service-inriktning, inte ett leende så långt ögat kan se, felmärkta varor och jag har fått fel summa inslaget två av tre gånger - När jag har påpekat att det står ett annat pris vid hyllan har de bara suckat och sagt att det är någon som glömt byta skylt...jaha? och det ska man veta då?

Nej...aldrig Jysk för min del....IKEA är himmelriket trots att det är en heldagsutflykt att ta sig dit och hem helskinnad.

• Tjohalia

har själv inga direkt dåliga erfarenheter av jyst förrutom kvalliten då, men min moster köpte en säng där, 120 cm bred och skulle ha ett överkast till eftersom det hon redan hade skulle bli för liten till den nya, bredare sängen, så hon bad dom ta fram ett som skulle passa och killen hämtade ett överkast och sa att det här passar på den sängen. när hon kommer hem och har monterat den nya sängen så ska hon ju givetvis bädda den oxå, men överkastet var för litet! hon går tillbaka till affären för att byta till ett större, men se det fick hon inte, hon hade ju brutit förpackningen! och det var samma kille som hade tagit fram överkastet och hävdat att det var rätt bredd på det! han vägrade i sten. Inte hade ju hon brytt sej om att läsa på förpackningen vad det stod för bredd när han hade plockat fram det och sagt att det skulle passa. Och hade hon fått byta så hade det ju säkert blivit till ett dyrare överkast. Han vägrade även att lämna ut nåt telefonnr som hon skulle kunna ringa, och vid det här laget så var hon väl rätt så förbannad... skulle jag oxå ha varit. de andra som stod i kassan sa sen att ja, nog tyckte vi att du skulle ha fått byta (när killen gått), jamen, låt mej byta du då, sa min moster, men då blev det nej där oxå!

• coffee

Har oxå dåliga erfarenheter från Jysk. Nästan alltid när man kommer hem med paketen så är det trasiga delar i! De är väldans vårdslösa med hur de hanterar produkterna. Nu OM vi handlar där får de öppan paketet på plats så att vi kan kolla att det är helt. Så kul är det inte att sitta och åka fram och tillbaka med paketen...

• Betty Boop

Vi beställde en bäddmadrass eftersom den var slut i butiken. De sa att det skulle ta ca 2 veckor. Det tog myyycket längre, och ingen ringde och meddelade att den var försenad. Vi försökte få tag på dem själva, men de det var omöjligt. Efter ÅTTA veckor ringer de och säger att madrassen har kommit. Vi lånar bil för att åka och hämta den. När vi kommer hem med den och packar upp den märker vi att det är fel mått. Vi hade beställt en 180 cm, men fick en 160. Vi åker tillbaka till butiken. Det visade sig att de hade haft rätt mått inne hela tiden! -Ojdå, var allt de hade att säga. Inte ens en ursäkt! Aldrig mer Jysk. Morr!

• Shyme

Har också dåliga erferenheter av Jysk, vi la undan ett köksbord som de hade bra pris på enligt katalogen och skylten på bordet. När pappa skulle hämta det med sin Volvo (vi fick det inte med oss) dagen efter så var det plötsligt mycker dyrare, enligt killen i kassan så hade det billigare priset "gått ut" två dagar innan vi lade undan det.
    Vi köpte det inte tilld et priset eftersom vi tyckte allt var så konstigt och det hade ju varit skyltat. När vi tittade i annonsbladet när vi kom hem så var det gällande datumet hela veckan ut...killen hade ingen koll als på det tydligen...*suckar*...så nu handlas det bara på jysk om jag kan få varan på en gång... och inte gärna några möbler....

Svar på tråden Grrr-jysk