Inlägg från: Anonym (masken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (masken)

Mask?

Måste bara fråga, men kan man ha mask i magen utan att det syns i avföringen eller i rumpan på barnet? Min ena dotter tar sig ganska ofta mot rumpan och jag har nu fått för mig att hon har mask i magen. Någon som vet om man det är ok att ta maskmedel "utifall att"?

• Svar på tråden Mask?
  • Anonym (masken)

Barnet är snart 5 år och hon säger att det "kliar" i rumpan.
    Herregud!!! Jag som har fobi mot sånt äckligt som mask och löss, hualigen :( Att städa och fixa känns som det minsta problemet just nu och även att vi resten av familjen får käka medel också gör inget, bara vi får bort eländet.

Jag har kikat i rumpan på henne och även i bajset men ser inget.
    Hon är inte heller röd eller på annat sätt irriterad i rumpan.
    Hon får inte heller torka sig själv efter att hon har bajsat så dåligt torkat beror det inte på.
    Har läst om tejpmetoden men då var det så att man skulle ta med sig tejpen till läkaren som skulle kika om det fanns några ägg.

• Anonym (masken)

Funderar ändå på om det måste synas att det finns mask?
    Vet av andra att maskarna har en tendens att gömma sig så fort dom kommer i närheten av ljuset.Jag får försöka kika i rumpan på henne när hon har somnat men tyvärr så tror jag inte att det kommer att bli så lätt eftersom hon är så pass gammal. Funderar ändå på att fixa maskmedel till hela familjen, får lite panik av att veta vad det kanske kan vara (ryser).
    Tack för era synpunkter.

• Anonym (masken)

Tonia78:

Då ska jag gå på maskjakt i kväll :)
    Hittar jag inget så vete tusan om jag ändå inte pillar i hela familjen en kur i allafall.

• Anonym (masken)

mamma legolina:
    Svårt att säga, ibland och ibland inte. Hon är inne i en period med mycket drömmar.

Anonym:
    Kryper dom omkring i sängen :0

• Anonym (masken)

Försökte kika lite när hon hade somnat men det fungerade inte. Hon vaknade direkt och undrade vad jag gjorde :0
    Ska hålla henne under uppsikt och försöka göra om "undersökningen" igen men lite senare i hopp om att hon sover djupare nu när hon har varit på dagis på dagarna.

Svar på tråden Mask?