Mask?
Ge henne inte maskmedel om du inte är säker.Hur gammalt är barnet o tittade du på kvällen.För det är nämligen störst chans o se dom när hon har lagt sig o legat en stund under täcket.
Ge henne inte maskmedel om du inte är säker.Hur gammalt är barnet o tittade du på kvällen.För det är nämligen störst chans o se dom när hon har lagt sig o legat en stund under täcket.
Man kan inte se äggen med blotta ögat utan man måste ha mikroskop för det.
När min dotter sa att det kliade där bak så väntade jag på att hon skulle somna på kvällen. Efter en timma gick jag o kollade henne där bak o då såg jag en mask.För dom trivs bäst när det börjar bli varmt under täcket o då kommer dom ut för att lägga äggen.
Vänta som sagt till kvällen när hon somnat så kommer du säkert se om det är mask.Men köp vanquin på apoteket(om du inte redan har gjort det)så att du har det hemma.Om hon nu har mask så ge henne medicinen imorgon på morgonen.Det är bra om hela familjen ta medicinen.
Jag vet det är jätteäckligt.Första gången min dotter fick det så ville jag bara gråta.Men andra gången var det inte så äckligt utan jag tyckte det var mest jobbigt o städa o tvätta hela tiden.
Min dotter är oxå 5 o det gick jättebra att kolla henne.Hon sov så djupt så hon märkte inte ens att jag tittade.
TS hur gick det såg du några maskar?