Angående det där med vagnandet, jag har testat det lite nu. Och han somnar ändå inte av sig själv om jag lugnat ner honom. Går man därifrån då, så börjar han härja omkring i vagnen. Så det har slutat med att jag måste vagna honom till sömns ändå....
Vi kör oxå med lite mer rutiner nu, bada, sätta på pyjamas o sen mys o äta en stund innan han ska sova. Men inte alltid det funkar att han somnar in med en gång då eftersom han oftast är övertrött på kvällarna. Så då brukar han skrika ett tag tills han blir helt utmattad o till slut så somnar han. Han har alltid haft svårt med o somna själv o försöker man så börjar han bara skrika. Så det blir ett nedrans vaggande innan han lugnar ner sig. Ibland kan han somna när han matas, men det är inte alltid det hjälper enbart på kvällarna.
Samt att han vill ju helst att man ska GÅ omkring med honom, inte sitta ner o vagga inte
Hmmm! Börjar bli tungt! Lägger man ner honom innan han somnar så skriker han bara.
Vet inte om man ska låta honom ligga där o skrika tills han somnar av sig självt då???
Har hört att vissa fått göra så, eftersom bebisen vägrar somna av sig självt annars.
Vi kör ju ersättning, inte välling (var kanske det du menade?
), o inte signalerar det direkt att det är sovdags för honom inte. Eftersom han får ersättning hela dagarna. Ammandet funkar tyvärr inte eftersom han aldrig blir mätt så då måste vi köra ersättning oxå. Så har det varit sen han var 2 veckor gammal.
Jag börjar fundera på om det GÅR o få alla bebisar å sova hela nätter. Verkar som att vissa har mindre matbehov o mer sömnbehov än andra. För vaknar vår kille på nätterna så är han oftast hungrig o skriker, o inte kan jag neka honom mat då??
Funkar inte o stoppa in nappen heller. Den spottar han bara ut om han är hungrig. Så jag tvivlar som sagt på att detta funkar på alla..??? Känns inte så ialla fall
Vi testar som sagt att lägga ner honom ibland när han lugn, men oftast så börjar han skrika efter ett tag.