Inlägg från: Sötisnosen |Visa alla inlägg
  • Sötisnosen

Var bo i Uppsala

Jag har under mina 3 år i Uppsala bara hört att vissa delar av Gottsunda och Ulleråker bör undvikas, men jag har samtidigt kompisar som bor där och säger att det är hur trevligt som helst...

Själv tycker jag att Fålhagen, Luthagen, Sunnersta och centrala Uppsala är jättemysiga, men de är kostar därefter.

www.akerblomsfast.se/vr.htm har en jättefin översikt över de olika bostadsområdena.

Lycka till!

• Sötisnosen

Dessie: Jag vet faktiskt inte, det är bara vad folk jag känner har sagt. Själv tycker jag Ulleråker verkar jättemysigt! Psykon finns ju överallt.

Märsta är också trevligt. Pendlade till Uppsala därifrån ett år, men tyckte att det tog för mycket tid för mig. Men jag åkte å andra sidan med tåget så det kanske inte är jämförbart.

Stenfalk: en studentlägenhet är kanske inget att tänka på? Det fanns iaf igår ca 50 olika lgh på Studentstaden. Det kanske är en start? Förstaårsstudenter har förtur på lägenheter.

• Sötisnosen

Valsätra är trelivgt. Det är bra cykelvägar till Ultuna ;)

• Sötisnosen

Stenfalk: vad ska du läsa?

• Sötisnosen

Ah spännande!
    Jag ska läsa första halvan av företagsekonomi A och en kurs om teknik i biologiska system.

Hoppas det löser sig för dig!
    *håller en tumme och måste nu gå iväg för att fixa med grillfesten*

Svar på tråden Var bo i Uppsala