Inlägg från: stenfalk |Visa alla inlägg
  • stenfalk

Var bo i Uppsala

Håller för fullt på att leta lägenhet i Uppsala. Vill flytta dit efter jul. Men jag känner inte till Uppsala alls. Vilka områden är trevliga? Och framför allt. Vilka områden bör man undvika att bo i? Är så svårt när man letar lägenhet via internet och inte vet något om staden.

• Svar på tråden Var bo i Uppsala
  • stenfalk

Tackar för tips. Jag skall plugga på universitet och SLU, så någorlunda närhet till dem är ju att föredra. Men får väl ta lite vad man får antar jag. Inte så lätt att få tag på något ju. Det är hyreslägenhet jag letar efter.

• stenfalk

Tusen tack. Vad skulle jag göra utan er! Nu har jag lite mer kött på benen i alla fall.
    Hur är Valsätra? Ligger ju nära SLU och jag har sett en del lediga lägenheter där.

• stenfalk

Jodå, studentlägenhet är helt ok, men jag har väldigt kort kötid. Tror bara det är korridorrum man har förtur på som förstaårsstudent, och där får man inte ha husdjur. Och jag vill ju ha med mig min katt. Men det är ju ett alternativ om man inte får tag på något annat.
    Jag skall läsa lite kurser i vår och civilingenjör i energisystem nästa höst har jag tänkt.

• stenfalk

Hej allihopa. Hoppas det är ok att jag fortsätter att fråga massa. Har hittat lägenheter i Eriksberg och Kåbo. Inte för att chansen att få dem är så stor, men försöka måste man ju. Hur är de områdena? Även Flogsta-Ekeby?

Svar på tråden Var bo i Uppsala