Amning vs Ersättning
Jag kämpade som en vilde för att få amningen att funka men det gick bara snett allting.
Jag kom inte igång med produktionen direkt, förmodligen för att jag var väldigt kroppsligt medtagen efter mitt förlossningsarbete och akutsnitt. Sen började det funka och jag tyckte det verkade så bra...sen kom såren, smärtan i bröstvårtorna, smärtan i brösten, två skithemska mjölkstockningar och efterföljande konstant smärta i brösten.
Jag tror smärtan gjorde att mjölken sinade och min lille man gick inte upp i vikt alls och han bara skrek. Låg bara och drog i sig luft, ingen mjölk. Så då fick vi börja med ersättning. Då var han två veckor.
Sen pumpade jag i två månader den lilla mjölk jag hade för han fick bara ont i magen av att ligga och suga luft. Det var för jävligt och jag blev deppig och helt utsliten. Det var en fantastisk sak att sluta med hela skiten. Skulle ALDRIG göra om det utan börja med ersättning mycket tidigare. Har förresten fortfarande ofta ont i ena bröstet där jag fick mjölkstockning...skit med amning för mig helt enkelt!