vad tycker ni om utekatter i bostadsområde?
Nu måste jag lägga in ett inlägg som inte alls är som alla andras :) typ..
Jag bor på nb och har katt. Min katt springer ut och in som den vll. Jag har bett styrelsen att sätta upp nät över sandlådan just för att katterna inte ska kissa i lådan för självklart är det inte trevligt. Det tycker nog inte ens en kattägare. Men dom sätter inte upp ett nät då det inte "passar" pga formen på sandlådan. Som kattägare har jag varit ute i sandlådan och tagit upp en del bajs oxå..
Jag har bett alla som ser att min katt är i närheten av sandlådan att jaga bort henne. Har aldrig varit med om att grannarna sagt att de sett min katt på deras dynor eller liknande, vilket dom säger till om.
Jag har haft innekatter innan, men har nu utekatter (eller katt). Kattena vill inte vara inne. Dom vill springa ute och jaga. Klättra i träd som är myckt högre än kattställningar man har inne.
Om en katt bajsar på din tomt, säg till ägaren snällt, bryr sig inte ägaren, låt din hund bajsa på grannens tomt. Så tycker jag.. Men säg för guds skull till ägaren först för en ev förbättring innen hunden bajsar på tomten ..