Inlägg från: Lilli77 |Visa alla inlägg
  • Lilli77

Är adoption moraliskt rätt eller fel?

"tillhandahållas dessa barn från den fattiga världen? "

Nu ar jag inte sa jatteinsatt. Men barnen som adopteras bor ju vad jag forstatt redan pa barnhem. De fods ju knappast fram for att tillfredstalla vastvarldens behov.

• Lilli77

Losningen hade kanske varit ett liv pa barnhem? ar det en idelisk losning for dig?

Tror verkligen att folk tycker att de har ratt till barn. Tror du verkligen det?

• Lilli77

Tror verkligen INTE att folk tycker att de har ratt till barn, skulle det sta sa klart.

• Lilli77

Da jag inte ar sa insatt i hur det funkar nar barn adopteras bort sa skulle jag garna vilja veta lite mer. Finns det tex nan fordel for bio foraldrarna forutom att deras barn som de inte kan ta hand om av olika anledningar ges chansen att fa ett battre liv nan annanstans?

• Lilli77

Sjalvklart hoppas jag att man gor sitt basta for att forbattra landets situation och att sa manga barn som mojligt far mojligheten att fa ett bra liv med sina biologiska foraldrar.

Men jag ser inget moraliskt fel i att ge ett foraldralost barn ett hem hos en familj som inget hellre vill an att bli foraldrar.

• Lilli77

Jan 39, vem ar sur pa svenska man med asiatiska fruar? Och vad har det med adoption att gora? Kan du fortydliga lite?

• Lilli77

Silentwings, visst far du adoptera aven om du kan fa egna barn. Men om det anda sjalet till att du vill gora det ar "valgorenhet" sa har jag hort att man inte blir godkand. De som har adopterad kan sakert svara battre an mig.

Svar på tråden Är adoption moraliskt rätt eller fel?