Inlägg från: Jan 39 |Visa alla inlägg
  • Jan 39

Är adoption moraliskt rätt eller fel?

Jag har nog åsikten att ni som ifrågasätter Pellinell läser in synpunkter som hon faktiskt inte har gett uttryck för !

Det är rätt vanligt att man läser in egna fördomar och sedan debatterar utifrån dem. Men riktigt shysst är det inte.

Pellinell ställer frågor.

Jag kan inte svara på dem.
    Men så länge det sitter ett enda barn på barnhem tycker jag att det är okay med adoption.
    Jag hoppas att kontrollen och uppföljningen av hur barn som kommer hit får det, deras livssituation, numera är bättre än den har varit.
    När jag arbetade som politiker på regionplanet fick jag kontakt med alldeles för många utnyttjade adopterade barn från asien.
    Barn som både adoptivfäder och deras vänner missbrukade.
    Vi hann aldrig helt följa upp den skandalen men tillräckligt mycket skrevs för att sociala myndigheter i vart fel vet att problemet existerar.

Jag tror att det ligger en fara i att ett visst land eller område blir "populärt" som upptagningsområde.

• Jan 39

Lite OT kanske. Men varför är ni så sura på äldre svenska män som kommer med en ung asiatisk fru?
    Det bakomliggande motivet kan ju kanske vara exakt detsamma
    som för ett par som adopterar ? Eller ?

• Jan 39

Om cherymoia hade skrivit inlägget ovan i sin adoptionsansökan
    hade hon inte fått adoptera. Så tokigt!

Lilli77 har tydligen inte varit medlem på Fl så länge eftersom du missat hattrådarna mot "äckliga gamla gubbar som köper unga fruar" (inte min karakteristik direkt!)

Svar på tråden Är adoption moraliskt rätt eller fel?