Inlägg från: UllaBella |Visa alla inlägg
  • UllaBella

Är adoption moraliskt rätt eller fel?

Jag tycker det är tråkigt att folk ska tala om för oss som kanske har svårt för att få biologiska barn, eller inte ens har den möjligheten, eller för den skull, att vissa väljer att adoptera för att de känner att det är rätt för dem!

Så fort man är lite annorlunda, så finns det alltid folk som ska komma och klanka ner på en medvetet eller omedvetet, vad vet jag...
    Enligt vissa så ska vi som inte kan eller som väljer att inte föda ett biologiskt barn, inte få chansen att få bli föräldrar då! Av vilken anledning?

Ja, jag har läst några i den här tråden, som att det är ju inte säkert barnet får det bättre i sverige, och det är fel att ta bort det från sitt ursprungsland, att det är egoistiskt att vilja ha barn, om man inte kan fixa sig ett på egen hand hemma i sängkammaren osv osv...

Många av oss som inte kan få biobarn, är inte automatiskt dåliga föräldrar, precis som att många av er som är fertila inte är så bra föräldrar heller.

Jag tycker att man kanske ska se om sitt eget hus lite innan man talar om för andra vad man tycker om deras val.

Det finns säkert svenskfödda barn som har föräldrar som tycker att de ska vara tacksamma för att de satt det barnet till livet också.

För att få adoptera så synas man ända in i sömmarna, och jag tror nog att de flesta adoptivföräldrarna är lämpliga som föräldrar, och kan ge det adopterade barnet det stöd som det barnet behöver!

• UllaBella

Jag tror att barn hellre skulle vilja bo i en trygg familj där det blir älskat för den man är, än att bo med sina biologiska föräldrar som t.ex är mer intresserade av att supa, knarka och slåss...
    Därmed INTE sagt att alla biologiska föräldrar till barn som adopteras bort är så, det är säkert inte så vanligt utomlands, men om man ser till många föräldrar i vårt eget land, så finns det ju barn som far illa, och skulle ha det mycket bättre hos en annan familj.

Svar på tråden Är adoption moraliskt rätt eller fel?