Inlägg från: Anonym (A man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A man)

Är adoption moraliskt rätt eller fel?

Jag är adopterad ifrån Sydkorea.

Adoptioner är bra. Det ger föräldralösa barn (som jag var) en chans till att få ett bättre och tryggare liv. Oavsett om du är adopterad eller biologiskt född så är det dina förutsättningar du har som avgör hur ditt liv blir.

Även biologiskt födda barn känner sig utstötta, oälskade och mår dåligt av en eller annan anledning. ALLA barn föds fattiga så föräldrar hjälper alltid ett fattigt barn genom att ta hand om dem och finnas där för dem oavsett om barnet är adopterat eller biologiskt!

Det finns inga garantier för att även barn kan bli handelsvaror, men personligen så låter jag hellre en familj som vill ha mig som sitt barn betala priset för mig än att jag blir en vara som senare ingår i human trafficing och får må psykiskt dåligt resten av mitt liv. Sannolikheten hade då varit stor att jag skulle försöka begå självmord eller att jag inte ser något värde i andras liv och mördar dem utan eftertanke. 

Tack vare mina adoptivföräldrar så har jag ett riktigt bra liv.

Jag har det hellre bra här än att vara kvar i mitt ursprungsland och ha det svårt!

-Jag är inte som andra i min omgivning, -Jag är unik!

Svar på tråden Är adoption moraliskt rätt eller fel?