• blondi75

pergotime

Hejsan vännen! Jag ska oxå börja med pergotime imorgon.Oxå min 5 mensdag.Jag har ätit pergo en gång innan. Det var i januari i år. Men jag tar en ovitrelle spruta på dag 14 oxå för att verkligen se till att man får ägglossning. Mitt första försök med pergotime i januari slutade dock med ma i mars.. skit.

Men nu imorgon -måndag 21 aug e det alltså dags att försöka igen..

Jag mådde illa av pergon,blev yr o hade en del humörsvängningar. Och min aptit ökade oxå...

Vad spännande att ngn annan börjar samma dag,vi kan ju följas åt? Kramar

• blondi75

O föressten menar du vilken dag du har bäst tur med att bli gravid?det brukar ju vara vid dag 14 om du har ägglossning som du ska.. Ta dessa frågor med din läkare så får du proffsiga svar!! Jag svamlar lite kanske hihi

• blondi75

Majsan26!

jag har ente förstått det riktigt varför vissa börjar med pergo på dag 2. de flesta man hör börjar ju på dag 5-9. kanske ngn här som kan hjälpa oss med den frågan?

men vad trevligt att vi e nåra st här. Klart vi ska följas åt o peppa varandra. Har börjat med min pergo idag som sagt..

• blondi75

Aha.. men gör du insemination? eller du bara äter pergo o sen ska du bli gravid genom sex? Tihi...

• blondi75

Oj 15 ggr? men det e din första gång med pergo? Varför har du ente fått börja med dom förrän nu?

Kram från nicke nyfiken!

• blondi75

Hassel70!

Jag blev gravid i januari på min första kur med pergo+ ovitrelle spruta. Liksom dig då fick jag ma. detta fick jag i mars typ v 8.
    Rätt konstigt.... Menmen,efter flera månader så e det dags igen.
    Jag e jättenervös o rädd för hela denna process.Dels rädd för att ej bli gravid o dels rädd för att bli gravid o allt bara upprepas...

men jag ska försöka hålla modet uppe.. försöka....

• blondi75

Hassel70

Jag tänker nog oxå lite som du-att det har tagit sig en gång o att det måste gå bra denna gång. Hoppas det tar sig hos dig nu.det e iallafall spännande att vara på gång nu o har ökade chanser att bli gravid.. jag håller tummarna för oss alla här..

• blondi75

hejsan alla. ja då e man på 4 dagen med pergo ( dag 8). Sista dagen imorgon.. O sen nästa onsdag e det dags för min ovitrellespruta. E så spänd över slutresultatet.. En stor kram till alla som käkar era pergo o e under behandling nu!!!

• blondi75

Snuffsan74!

Ovitrelle heter sprutan jag tar.. så här står det i mitt informationsblad!
    1.
    Ovitrelleanvänds till kvinnor som genomgår assisterad reproduktionsteknologi. (IVF o sånt). Först ges andra läkemeldel för att få till stånd tillväxt o utveckling av flera äggblåsor som innehåller ägg.Ovitrelle används sedan för att äggblåsorna ska genomgå slutlig mognad.
    2.
    ovitrelle används oxå till kvinnor som ej producerar ägg eller som producerar för få ägg. Det ges då för att få till stånd ägglossning efter det att andra läkemedel använts för att utveckla äggen..

Jag äter alltså då först pergo o sen en spruta för att få ägglossning (2.)

jag ska till läkaren vid beräknad mens sen för att se om det blir nåt. har ni fler frågor så fråga på.jag kan ente mkt men vi hjälps åt!!!!
    kram på er!

• blondi75

Snuffsan 74!

Glömde en sak. Min läkare sa att oftast så börjar man med pergo o om det ente funkar så kör man med sprutor. men han vill vara effektiv o ente slösa med tiden så han satte mig på pergo o ovitrelle direkt. Han sätter sprutan på mig då jag ändå ska dit o kolla så att mina ägg ser bra ut.
    Funkar ente denna kombination så kommer jag att få ta andra sprutor (antagligen de som din läkare pratat om) o då tror jag att man tar dom varje dag.. O dom får man nog ta själv. men funlar det absolut ente för mig så går jag till distriksköterskan så får hon ta dom på maj. Så det så (hatar sprutor ju)...

Svar på tråden pergotime