Vad gör ni om det åskar?
Det tok åskar hos mig just nu
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-21 14:15:11:
glömde alternativet om man pratar i telefon eller ej...
Det tok åskar hos mig just nu
NJUTER!
Om jag sen gör det ute på altanen/balkongen eller inomhus spelar ingen större roll. Jag gillar när det åskar!
Fortsätter som vanligt..Kanske inte går ut om de regnar bara.
Här är det förresten SOL...
Jag gillar INTE åskan. Här stängs tv,datan och radion av. Ja,alla lampor också.
Stänger av datorerna, drar ut modemet och sätter mig och kollar på min sambo som förtjust står i fönstret och skriker "såg du! Wow!! Jag älskar när det blixtrar!"
Nu sitter jag bara och fnissar. järnspikars vad läskigt det var.
Jag hade precis markerat att jag myser i soffan när det small till.
jag som aldrig är åskrädd.
Men nu kan jag lova att jag hoppade högt.
Tv kanalerna är delvis utslagna och åskan är på väg över vårt hus så det börjar lugna ner sig hos oss. Men det ösregnar etter värre.
Tårtbiten: Men hallå - har du datorn igång om det åskar?? *orolig* Hur ska jag kunna prata med dig vännen om din dator är sönderblixtrad??
Jag valde f ö alternativ 2 - kryper upp i soffan med en bok och myser - men först efter att vi dragit ur sladdar till tv, dator, tfn osv. Hemma hos mormor t ex kommer det små "käcka" eldkvastar ur eluttagen när det åskar, så det kan vara därför jag är lite extra noga med att dra ur... Men tycker ändå det är mysigt. *ler*
Vad jag onskar jag kunde ar att sitta i soffan och mysa, men aska ar vanligt har och ibland blir det flera dagar i rad under sommaren. Och man maste ju hinna andra saker ocksa...