Vad gör ni om det åskar?
Det tok åskar hos mig just nu
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-21 14:15:11:
glömde alternativet om man pratar i telefon eller ej...
Det tok åskar hos mig just nu
Tycker det är mysigt o kryper upp i soffan o läser en bok o njuter.
ÄLSKAR åskan, och är det möjligt så står jag eller sitter på balkongen och njuuuuuuuuter!
Jag tycker att det är jättemysigt, men går ut gör jag nog inte ändå, om jag kan undvika det. Drar ut sladdar gör man ju för att inte skada datorn eller tv:n, inte för att man är rädd.
Rösta mysigt kryper upp i soffan, men igentligen Håller mig gärna inomhus men tycker det är mysigt, häftigt, coolt och stå i fönstret och titta.
En gång för några år sedan gick jag hem en kväll från jobbet ca 21.30 mitt i vintern så börja det blixtra och åska världens smäll så lyste det upp, det snöade oxå jag höll på att skita ner mig det värsta jag varit med om.
Gubben satt hemma och tittade på tv, rutorna skallrade så han trodde att nån sprängde "samhället" vi bor i.
Tycker det är mysigt o kryper upp i soffan o läser en bok o njuter.
Det alternativet passade bäst, men jag brukar krypa ihop i soffan med en filt och titta i fönstret efter blixtarna. Säga OJ efter varje blixt är tradition!
Mysigt och härligt! sitter åxå oftast inne och tittar ut, häftigt!
Här är en till som inte litar på överslagsskydden! Vi har för mkt pryttlar för att ha råd med att ersätta alla omutifallatt!
röstade på första alternativet fast det är blandat, helst är jag ute o ser på det hela eftersom det är så grymt häftigt
annars sitter jag inne i glor i fönstrena eller sitter i soffan o njjuter av mullret
Tycker det är mycket obehgligt och vill helst gömma mig... Stänger oftast av lite elektronik.
Det är nog för att jag har hemska minnen från min farmor och farfars hus när det åskade där. Kulblixtar och annat skoj - usch!
Tycker det är lite läskigt/obehagligt och håller mig gärna inomhus
Jag röstade för balkongen. Förr var jag livrädd för åska. Men när jag blev konfirmerad övade vi till konfirmationen dagen före i kyrkan och precis när jag, och många andra blivande konfirmander, satt knäböjd vid altaret, slog blixten ner i kyrkan... Efter den händelsen är jag inte rädd för åska! Nu tycker jag att åskan är mäktig och härlig.
är grymt fashinerad av vädrets olika makter... så jag sitter gärna ute och tittar på skapelsen.
tycker det är häftigt att känna sig så liten, man har ju verkligen INGET att säga till om. det är vår moder jord som styr och ställer... och för en gångs skull kan inte människan göra ett dugg
Älskar ett riktigt åskoväder
Vi har stor altan med utsikt över sjön.... Vi (Hela familjen) brukar dra fram fotöljer och sitta o titta...
Röstade på balkong...fast på bottenplan ;)
Sista alternativet *ryyyyyser* Det åskade rejält här i tisdags