Inlägg från: BadSector |Visa alla inlägg
  • BadSector

Psykometri

"Energi kan inte förstöras bara omvandlas. Är det då så svårt att tro att energi kan stanna kvar i ett föremål?"

Energi och information är olika saker. TOTALT olika saker.
    Och den enda energi du kan lagra i en träslev är värmeenergi - den försvinner ganska snart.

Själv har jag en annan teori - små minnesälvor som finns i hjärnan och fastnar på saker vi tar på.
    När sedan någon älvor gillar tar i saken så flyger de upp och viskar information om träsleven i personens 3:dje öra (detta öra existerar bara i högre dimensioner och syns alltså inte).

• BadSector

Heureka! Kom på att man ju faktiskt kan lagra rörelseenergi och lägesenergi i träslevar också, som säkert ni som var olydiga som barn minns!

Många minneälvor som gråter sig till sömns på de slevarna, uj uj.

• BadSector

elizza: "Sedan drar han kanske 5-6 st, en åt gången, och berättat utförligt om vad han får till sig. jag orkar inte rabbla upp allt som han sagt men när han är klar med en läsning säger han numret och personen som ägde lotten får avslöja sig och verifiera hans påstååenden. Vad är felet???"

Ett rolig övning vore att innan man läser upp numret be alla som tror att beskrivningen gällt just dem resa sig upp.
    Hur många tror du hade ställt sig upp? 5-6 personer, eller fler? Kanske färre?

En variant på detta är att be någon klippa av stjärntecknet från horoskop, och sedan lämna dem till dig så du kan välja ut det du tycker stämmer bäst på dig.
    Klipp lite oregelbundet så det är möjligt att hitta stjärntecknet sedan.

• BadSector

Johan: Jag utgick från elizzas beskrivning, och den var mer än nog för att ge mig förståelse om hans partytrick.

Men föreslå det gärna. Jag ser i min kristallkula att det inte kommer gillas och avvisas av denna vad han nu heter.

Bivsa mig gärna felaktig, det vore kul att höra resultatet!

Svar på tråden Psykometri