• Voluptueuse

Fördelar med att röka?

Alla vet så klart att rökning är ohälsosamt. Men vad finns det som är positivt med att röka? Vad tycker ni som trots allt väljer att fortsätta? Vilka fördelar ser ni med att röka?

Personligen älskar jag att röka efter en god måltid och den där sists kvällscigaretten har jag sååå svårt att avstå...

• Svar på tråden Fördelar med att röka?
  • veronicaermanbriks

kali: "man vet var pengarna tar vägen" den var faktiskt rolig!!!!

• Voluptueuse

"Blir man någonsin av med det där röksuget förresten? Har inte rökt på 9 mån men kan fortfarande känna längtan efter den där ciggen"

Jag lyckades hålla upp i nästan ett år men började igen under semestern. För mig var det nog inte så mycket det fysiska beroendet utan det psykiska "beroendet" som gjorde att jag föll tillbaka. Saknade själva känslan att hålla en tänd cigarett mellan fingrarna och det där "starka" när man drar in röken.

"Socialt/gott till ett glas vin/mysigt (ibland)"

Gud ja... Finns det något mysigare än ett glas rosévin och en Marlboro på balkongen en varm sommarkväll? Mmmmm...

• TessaS

Helena85

Jo, men det luktar ju så jä*la illa nu när man inte röker själv... Inte ALLS lika trevligt att stå där för sällskapets skull då...

• NeasMamma

Lättare att hålla vikten är det iaf när man röker. Så nu är man fet hehe

~Linnéa 12/12 2005~
  • piixelslyna

TS - Jag kan lätt hålla med om det du säger efter flygning. Åhhhh, då är det en cigg det första som gäller!

• JeanneDArc

Man slipper bli gammal och gaggig.. dör innan dess. (slutade för ett halvår sedan*stolt*)

• mary k

fördelar me rökning..hahaha skämtar du??

d e som att säga vad är fördelen me att döda sig långsamt!!

så löjligt,,,,

• Anonym

Håller med mary k

Ni kanske ska träffa min mamma som har KOL så kanske ni inser att det INTE finns några fördelar.

haha kanske ska öppna en tråd som heter vad är fördelarna med att knarka

• Anonym

höll upp med rökning i 3 år, men trillade dit under en oerhört hektisk och stressig tid i mitt liv... Min mor höll upp i 15 år men trillade dit sen. så nej, röksuget släpper nog aldrig.

• mary k

jo röksuget släpper vist d!!

OM du tillåter d att göra,,jag har lsutat å jag känner INGET sug!!

å vet många som slutat röka som aldrig kan förstå hur dom kunde ha vatt rökare,för dom va så äcklade av lukten osv!!
    å hade absolut inget sug

så SUGET SLÄPPER VISST D!!!!!!!

Svar på tråden Fördelar med att röka?