• Voluptueuse

Fördelar med att röka?

Alla vet så klart att rökning är ohälsosamt. Men vad finns det som är positivt med att röka? Vad tycker ni som trots allt väljer att fortsätta? Vilka fördelar ser ni med att röka?

Personligen älskar jag att röka efter en god måltid och den där sists kvällscigaretten har jag sååå svårt att avstå...

• Svar på tråden Fördelar med att röka?
  • Rokka Jill
    Anonym (Uscha) skrev 2006-08-22 13:07:08 följande:
    Fördelar? Bli ful i förtid, lukta för jäkligt & eventuellt dö i förtid? Ja... många fördelar där...
    vad menar du med att bli ful? att åldras?
    eller gula tänder?
    finns jävligt många snygga medelålders som har rynkor

jag tror inte att man mår bra om man tränar 3-4 ggr i veckan o äter brocoli alltid o aldrig socker osv osv.
    okej man får fin hy.
    okej man blir inte fet.
    men seriöst. helt ärligt.
    att vara så petig med allt.
    Mår man seriöst bättre om hela livet byggs upp med regler alltid alltid med allting?
    även livstilen?
  • Rokka Jill
    KarJac skrev 2006-08-22 13:10:55 följande:
    En fördel är ju att rökarna får frisk luft i alla sorts väder!!Jag är mycket mindre ute nu för tiden. Tom i spöregn va jag ute när jag rökte!! Väldigt hälsosamt mamma till Alexander och Elias
    haha
  • Leeloo

Pyris>
    "Fördelar...hmm, det är väl att man kan gå ut, stänga altandörren, o sätta sig o bara njuuuuuta av tystnade och av ciggen."

Åh det saknar jag!!!

• Muppet

Pyris, jag kan gå ut ändå och njuta av tystnaden, friskare luft och utan gifter.

• Rokka Jill

en annan fördel (o herregud jag e ickerökare o kommer med fördelar.. )

är att STATEN får in JÄVLIGT mycket SKATTEPENGAR tack vare rökare.
    hade rökare inte funnits hade nog skatten höjts som fan..
    o sjukhusen blir inte mer toma för det. då våra lungor kan förstöras av avgaser o annat.
     HELLO STORSTÄDER SOM STOCKHOLM

• Muppet

Pyris, jag kan gå ut ändå och njuta av tystnaden, friskare luft och utan gifter.

• JennieH

Den sociala biten, att sitta ute med en vän på balkongen och röka.
    När man väntar på buss/tunnelbana etc.
    Ser allting mycket klarare, blir mer självsäker.
    Schysst känsla :)

• Southern Belle

rokka jill - Det är ju därför människor har flimmerhår - för att det _ska_ fånga upp skiten så det inte hamnar i lungorna! Har aldrig förr hört talas om att en läkare rekommenderar nån att fortsätta röka... Är det sant så spelar det egentligen ingen större roll vilket man gör... "Sluta och bli inte sjuk. Fortsätt och dö av KOL..."

• Muppet

karjac: Frisk luft? Nja, beror ju på vad man relaterar till... tjernobyl kanske

Svar på tråden Fördelar med att röka?