• Sol22

Myom

Hej Pea!

Stackars dig! Jag förstår verkligen att du är rädd för att höra de orden från din läkare! Jag är jätterädd jag med men är antagligen inte i riktigt lika jobbig sist som du.

Jag har inte opererats för myom men igår fick jag reda på att jag har ett myom på utsidan av livmoderväggen. Var på VUL p.g.a. missfall för 12 dgr sedan. Mitt myom är 25x30 mm och läkaren sa att det måste följas upp vid en ev. graviditet. Om det blir för stort måste det opereras bort under graviditeten. Han sa att man oftast inte gör nåt åt sådana myom innan p.g.a. att det skulle försvaga livmoderväggen. Kanske det beror på storleken. Hur stora var dina, var satt de och vad var läkarens förklaring på varför de tog bort dem? Jag är så orolig och vill veta mer. Har läst en del men det är alltid ok med andras erfarenheter.

Kram

• Sol22

Jag vet inte vad som är stort och vad som är litet Iors syster, det är lite av mitt problem... Vad har du fått för råd och rekomendationer då? Kan du låta den vara kvar och ändå bli gravid eller ska du ta bort den?

• Sol22

Gud vad jobbigt för dig, det är ju inte rättvist!!! Du verkar ju verkligen lida av det här och med så mycket blödningar och smärta förstår jag att det känns hopplöst!

Tänker på dig och hoppas att läkaren kommer fram till någon annan behandlingsmetod som fungerar och att du slipepr ta bort hela livmodern!

KRAM (tack för svar förresten!)

Svar på tråden Myom