Inlägg från: Who am I |Visa alla inlägg
  • Who am I

Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))

I helgen ska jag och sambon på bröllop
    Killens barndomskompis ska gifta sig och det verkar bli ett mycket vackert bröllop.
    Nu till vårt problem. När vi ringde brudens föräldrar och anmälde att vi skulle komma frågade de om vi ville vara med och betala för ett sett utemöbler, de har precis byggt en inglasad altan och ville ha fina möbler.
    Vi svarade jag och ringde i helgen och berättade att vi ville lägga 1000: -, OJ blev svaret..de hade räknat ut att alla enbart behövde lägga 200:-, 200:- är INGENTING!

Men men, jag sitter nu och letar efter champagne och eftersöker nu tips från just dig.
    Vilken champagne rekommenderar du? Den ska kosta runt 800:-

tack för hjälpen

• Svar på tråden Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))
  • Who am I
    dexterswife skrev 2006-08-22 13:59:45 följande:
    Oj, det blir dyr champagne! Jag skulle nog köpt 2-3 flaskor istället, då blir man inte så "rädd" för att dricka upp dem.

Iof, men samtidigt vill vi köpa en champagne som de kan spara till sitt 5 års jubileum eller kanske 10 års jubileum  

• Who am I
    lurv skrev 2006-08-22 14:05:24 följande:
    Kolla här: www.systembolaget.se Klicka sedan på sök drycker och sök på Champagne så får du upp hela sortimentet.
    Sitter och kollar där, men det säger mig inte mycket. kanske är bäst att åka till systemet och fråga dem om råd, vill som sagt ha en flaska som de kan lagra i 5-10 år
  • Who am I
    AnneSophie skrev 2006-08-22 14:07:17 följande:
    Kul med generösa människor! Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag.Don't shoot the messenger!

Nej tyvärr vet vi inte hur det ser ut...vi bor 15 mil ifrån varandra och har inte besökt dem sedan altanen stod färdig.
    Champagne eller nått finare vin är den bästa idén vi kom på då meningen är att de ska dricka det när de firar 5 eller 10 år.

• Who am I
    AnneSophie skrev 2006-08-22 14:12:33 följande:
    Who am I skrev 2006-08-22 14:08:54 följande: AnneSophie skrev 2006-08-22 14:07:17 följande: Kul med generösa människor! Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag.Don't shoot the messenger! Nej tyvärr vet vi inte hur det ser ut...vi bor 15 mil ifrån varandra och har inte besökt dem sedan altanen stod färdig.Champagne eller nått finare vin är den bästa idén vi kom på då meningen är att de ska dricka det när de firar 5 eller 10 år. www.familjeliv.se/Bloggar-3-53/b27239.htmlAha, ja men då är ju champangen en jättebra idé ju! Kul att spara en flaska sådär för framtida bröllopdagar. Om du är riktigt ambitiös så kan du ju skicka med en tidkapsel också, innehållande en dagstidning från bröllopsdagen, en cd-skiva med topplistan etc. Vi gjorde det till min kusin och hans fru och den får dom inte öppna förrän på sin 10:e bröllopsdag. Don't shoot the messenger!
    det där lät som en riktigt kul idé! Ska kolla upp det
Svar på tråden Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))