• Who am I

Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))

I helgen ska jag och sambon på bröllop
    Killens barndomskompis ska gifta sig och det verkar bli ett mycket vackert bröllop.
    Nu till vårt problem. När vi ringde brudens föräldrar och anmälde att vi skulle komma frågade de om vi ville vara med och betala för ett sett utemöbler, de har precis byggt en inglasad altan och ville ha fina möbler.
    Vi svarade jag och ringde i helgen och berättade att vi ville lägga 1000: -, OJ blev svaret..de hade räknat ut att alla enbart behövde lägga 200:-, 200:- är INGENTING!

Men men, jag sitter nu och letar efter champagne och eftersöker nu tips från just dig.
    Vilken champagne rekommenderar du? Den ska kosta runt 800:-

tack för hjälpen

• Svar på tråden Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))
  • jacklin

oj, jag håller med om att 200kr är ingenting, bra att ni ska köpa något mera. Kan tyvärr inget om champagne, men vill bara säga att ni gör rätt in att köpa något mer som är bara från er

• dexterswife

Oj, det blir dyr champagne!
    Jag skulle nog köpt 2-3 flaskor istället, då blir man inte så "rädd" för att dricka upp dem.

• Who am I
    dexterswife skrev 2006-08-22 13:59:45 följande:
    Oj, det blir dyr champagne! Jag skulle nog köpt 2-3 flaskor istället, då blir man inte så "rädd" för att dricka upp dem.

Iof, men samtidigt vill vi köpa en champagne som de kan spara till sitt 5 års jubileum eller kanske 10 års jubileum  

• Duckan74

Kolla på Systan, de kan säkert ta fram en god champagne åt er.
    Håller med, 200kr, det var inte mycket!

• AnnMarie

Jag har tyvärr inga tips att ge se, men gå till närmsta bolag och fråga. Där fick jag mycket bra service när jag skulle handla till ett brudpar. Lycka till och hoppas ni får en bra dag på er väns bröllop.

• Helena77

Hihi...alla trådar som jag sett har handlat om att man inte vill lägga så mycket pengar och att alla insamlingar blir för dyrt:)

Det lät så härligt av dig när du känner att det känns snålt,skulle nog jag också känna.

Jag skulle nog också köpa någon champagne och någon finare chokladask eller nåt.

Fast vad gäller champagne tycker inte jag att det är så speciellt gott,bara dyrt så jag hade nog köpt ett finare mousserande vin.

• vichy

Hade blivit jætteglad før en 800:- ´s champagne, Systemet har sækert någon som Duckan skriver. Hærligt att få en så dyr champagne i gåva och kunna dricka och njuta av.

Det ær ju cotume att lægga vad ett kuvert på brøllopet kostar per person fast om det ær næra vænner vill man ju ge något rejælt!!

• Helena77

Iofs är det ju typ aldrig man får en riktigt fin champagne heller så det kan ju vara jätteuppskattat.

• Who am I
    lurv skrev 2006-08-22 14:05:24 följande:
    Kolla här: www.systembolaget.se Klicka sedan på sök drycker och sök på Champagne så får du upp hela sortimentet.
    Sitter och kollar där, men det säger mig inte mycket. kanske är bäst att åka till systemet och fråga dem om råd, vill som sagt ha en flaska som de kan lagra i 5-10 år
Svar på tråden Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))