• Who am I

Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))

I helgen ska jag och sambon på bröllop
    Killens barndomskompis ska gifta sig och det verkar bli ett mycket vackert bröllop.
    Nu till vårt problem. När vi ringde brudens föräldrar och anmälde att vi skulle komma frågade de om vi ville vara med och betala för ett sett utemöbler, de har precis byggt en inglasad altan och ville ha fina möbler.
    Vi svarade jag och ringde i helgen och berättade att vi ville lägga 1000: -, OJ blev svaret..de hade räknat ut att alla enbart behövde lägga 200:-, 200:- är INGENTING!

Men men, jag sitter nu och letar efter champagne och eftersöker nu tips från just dig.
    Vilken champagne rekommenderar du? Den ska kosta runt 800:-

tack för hjälpen

• Svar på tråden Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))
  • AnneSophie

Kul med generösa människor!

Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag.

Don't shoot the messenger!
  • ariel77

Vad kul att se att det finns generösa människor! De blir säkert jätteglada för en ggod champange. Tyvärr kan jag inte ge dig ngt tips. Fråga på systemet.

• rultan79

Dom perignon... är ju en av dom bästa ,men det beror lite på årgång vad priset blir!
    fråga på bolaget om du e osäker   tycker det e en bra present, en bra champanie till den stora dagen!...... lycka till.

• Who am I
    AnneSophie skrev 2006-08-22 14:07:17 följande:
    Kul med generösa människor! Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag.Don't shoot the messenger!

Nej tyvärr vet vi inte hur det ser ut...vi bor 15 mil ifrån varandra och har inte besökt dem sedan altanen stod färdig.
    Champagne eller nått finare vin är den bästa idén vi kom på då meningen är att de ska dricka det när de firar 5 eller 10 år.

• AnneSophie
    Who am I skrev 2006-08-22 14:08:54 följande:
    AnneSophie skrev 2006-08-22 14:07:17 följande: Kul med generösa människor! Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag.Don't shoot the messenger! Nej tyvärr vet vi inte hur det ser ut...vi bor 15 mil ifrån varandra och har inte besökt dem sedan altanen stod färdig.Champagne eller nått finare vin är den bästa idén vi kom på då meningen är att de ska dricka det när de firar 5 eller 10 år. www.familjeliv.se/Bloggar-3-53/b27239.html
    Aha, ja men då är ju champangen en jättebra idé ju! Kul att spara en flaska sådär för framtida bröllopdagar. Om du är riktigt ambitiös så kan du ju skicka med en tidkapsel också, innehållande en dagstidning från bröllopsdagen, en cd-skiva med topplistan etc. Vi gjorde det till min kusin och hans fru och den får dom inte öppna förrän på sin 10:e bröllopsdag.
    Don't shoot the messenger!
  • Svamp Bob Fyrkant

Sökte lite på webben...
    Det finns ett för 11528 kr...liiite dyrt kanske

http://www.systembolaget.se/Applikationer/Sok/ResultatLista.htm?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=%2fApplikationer%2fSok%2fResultatLista.htm%3fSok%3dAv%26SokKriteria%3dSprit%3a0%3a0%3a%3a48%3a0%3a0%3a9999%3a0%3a0%3a%3a%3a%3a%3a0%3a0%3a0%3a0%3a0%3a0%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a%3a0%3a100%3a0%3a%3aTrue%3a%3a%3a%26Butik%3d0%26SidNr%3d1%26SortKol%3dnamn%26Asc%3d1%26SokOrdinarieSort%3dTrue%26SokVarugrupp%3dSprit%26SokStrangar%3dGR%25u00c4DD-%2bOCH%2b%25u00c4GGLIK%25u00d6RER%3aAlla%2bl%25u00e4nder%3aAlla%2bstorlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a&NRNODEGUID=%7bDCD7DFFB-CD43-4B8B-BD46-C35D089B8739%7d&NRCACHEHINT=Guest&sortkol=pris&sokkriteria=champagne&back=1&sok=e2&asc=0&butik=0&sidNr=3

Hoppas den länken fungerar, där har du champagne i 800 kronorsklassen...

Gravid i v. 27...bara 13 veckor kvar!
  • Who am I
    AnneSophie skrev 2006-08-22 14:12:33 följande:
    Who am I skrev 2006-08-22 14:08:54 följande: AnneSophie skrev 2006-08-22 14:07:17 följande: Kul med generösa människor! Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag.Don't shoot the messenger! Nej tyvärr vet vi inte hur det ser ut...vi bor 15 mil ifrån varandra och har inte besökt dem sedan altanen stod färdig.Champagne eller nått finare vin är den bästa idén vi kom på då meningen är att de ska dricka det när de firar 5 eller 10 år. www.familjeliv.se/Bloggar-3-53/b27239.htmlAha, ja men då är ju champangen en jättebra idé ju! Kul att spara en flaska sådär för framtida bröllopdagar. Om du är riktigt ambitiös så kan du ju skicka med en tidkapsel också, innehållande en dagstidning från bröllopsdagen, en cd-skiva med topplistan etc. Vi gjorde det till min kusin och hans fru och den får dom inte öppna förrän på sin 10:e bröllopsdag. Don't shoot the messenger!
    det där lät som en riktigt kul idé! Ska kolla upp det
  • Sallisen

200 kr är verkligen inte mycket.

Gula änkan bara älskar jag.... den är jättegod! Den kostar nog 350 kr/flaskan ungefär... men finns nog i olika varianter när jag tänker efter. Veuve-Cliquot eller nåt heter den på "riktigt".

Och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Envis som en mulåsna
    AnneSophie skrev 2006-08-22 14:07:17 följande:
    Kul med generösa människor! Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag. Don't shoot the messenger!

Jag fick för ett par år sedan av mina föräldrar en jättefin ljuskrona i järn handgjord förvåran inglasade ballkong.

Den är kanon fin o jätte mysig...bara som ett alternativ till skumpan.

För skumpa gillar jag inte o där med vet jag inget om dem. Sedan vet jag att när pappa fyllde 50 fick han ngr flarror rött vin som kosta ca 400 kr styck o de var kanon sa han.

Mamma till stålpojken 3 månader
  • malinorebro

Bollinger La Grande Année pris ca 750 är bra sen har du
    Comte Audoin de Dampierre Grand Cru pris ca 900 den är helt underbart god

• Envis som en mulåsna
    Envis som en mulåsna skrev 2006-08-22 14:23:41 följande:
    AnneSophie skrev 2006-08-22 14:07:17 följande: Kul med generösa människor! Finns det inget annat till deras nya uterum som ni kan köpa till då? Istället för just champange menar jag. Don't shoot the messenger! Jag fick för ett par år sedan av mina föräldrar en jättefin ljuskrona i järn handgjord förvåran inglasade ballkong.Den är kanon fin o jätte mysig...bara som ett alternativ till skumpan. För skumpa gillar jag inte o där med vet jag inget om dem. Sedan vet jag att när pappa fyllde 50 fick han ngr flarror rött vin som kosta ca 400 kr styck o de var kanon sa han. Mamma till stålpojken 3 månader
    Anledningen till att jag la in Annesophies meddelande var för att säga:

Jag håller med, men jag glömde det!
    Mamma till stålpojken 3 månader
  • MessyTessy

Ett helt annat förslag: Då vi gifte os fick vi bl a varsitt glas att skåla i på våra bröllopsdagar, det är nog vår bästa bröllopspresent Glasen är Orrefors och kostade nog ca 400 kr/st.

Svar på tråden Typiskt, känner oss snåla!! (bröllopspresent))